Sökes: Serviceinriktad Medarbetare till vår Tekniska telefon sup

Pitney Bowes Svenska AB / Elektronikjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla elektronikjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pitney Bowes Svenska AB i Sollentuna, Stockholm, Avesta, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Pitney Bowes är ett amerikanskt företag med huvudkontor i Stanford, Connecticut, USA. Företaget bildades 1920 av Arthur Pitney och Walter Bowes. De lanserade en idé om en maskin som frankerade brev i stället för att använda frimärken. Idag är Pitney Bowes världsledande inom området integrerade post- och dokumentlösningar. Vi omsätter 6,1 miljarder USD och finns med 36 000 anställda i 130 länder. I Sverige har vi funnits sedan 1974 och har ca 150 anställda. Huvudkontoret finns i Häggvik, Sollentuna och vi har filialkontor i Göteborg, Malmö och Jönköping. För mer information, se www.pitneybowes.se.
Arbetsmiljön på Pitney Bowes karaktäriseras av högt tempo, struktur och en stark säljkultur. Hos oss får du ta del av styrkan hos ett stort, väletablerat, internationellt företag samtidigt som du får möjlighet att utvecklas i en dynamisk organisation med högt i tak. Till vår avdelning Customer Operations söker vi nu en person med bakgrund som backoffice tekniker alternativt kundcentermedarbetare med inriktning på teknisk telefonsupport och med placering i Häggvik, Sollentuna.
Tjänsten omfattar telefoninstallationer på våra maskiner, besvara kundernas tekniska frågor på telefon samt även andra frågor kopplat till våra Serviceavtal. Utöver kundkontakt betyder det löpande kontakt med vår servicetekniker, ordergrupp, säljkår och andra funktioner inom bolaget.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Besvara inkommande telefonsamtal från kunder som behöver hjälp med service, installationer eller andra frågor av i huvudsak teknisk karaktär Förmedla serviceuppdrag till våra servicetekniker Registrera och ändra i serviceavtal Genomföra telefoninstallationer på våra mindre maskiner efter leverans till kund Rapportering och uppföljning
Vi önskar att du:
Har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en kundorienterad verksamhet Är noggrann och ansvarsfull, lösningsorienterad och initiativtagande Har lätt för att samarbeta och har en förmåga att skapa goda relationer både internt mot kollegor och externt mot kunder. Gillar att arbeta i ett högt tempo och levererar alltid goda resultat i rätt tid Har god datorvana
För oss är det viktigt att du kan uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift på både svenska och engelska, samt att du behärskar Office-paketet väl (främst Excel och Word).
Anser du denna beskrivning stämma in på din profil? Vi kommer kalla till intervjuer löpande. Skicka in din ansökan och CV senast den 21 januari 2011 via Ansök Nu-knappen.   Frågor ang. tjänsten besvaras av Jesper Johnson, +46 8 555 992 99
Varmt välkommen med din ansökan!
Ansökan sker endast via nedanstående länk!

Publiceringsdatum
2010-12-29

Arbetstider och omfattning
Heltidsanställd

Ersättning
Enligt Överenskommelse

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Pitney Bowes Svenska AB

Adress
Pitney Bowes Svenska AB
Hammarbacken 12
19124 Sollentuna

Jobbnummer
811794

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pitney Bowes Svenska AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pitney Bowes Svenska AB: