Socialt ansvarig samordnare (SAS)

Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen i Partille

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 35 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

Publiceringsdatum
2013-10-23

Arbetsuppgifter
Som socialt ansvarig samordnare, SAS,är du sakkunnig inom det sociala området och har ett övergripande kvalitetsansvar med fokus på det sociala innehållet inom omsorgen om äldre och personer med funktionsnedsättning.Du kommer, inom det sociala området, att ansvara för omvärldsbevakning och uppföljning utifrån socialtjänstlagen och LSS samt tillhörande föreskrifter, följa rättspraxis, bevaka förändringar i lagstiftning, ta fram riktlinjer utifrån socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd och se till att de är kända. Du kommer att utföra löpande kontroll och tillsyn av verksamheten,exempelvis gällande dokumentation, för såväl den egna som den externa verksamheten.Du kommer även att utreda klagomål, avvikelser och Lex Sarah-anmälningar.Du kommer att medverka i utarbetande och förankring av ett nytt ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete. Även utredningsuppdrag inom det sociala området kan bli aktuellt.

Du kommer även att samordna förvaltningens arbete och kontakter med den externa verksamheten (LOV-verksamhet) I nuläget gäller detta hemtjänst, men även daglig verksamhet och lägerverksamhet kan bli aktuellt.

Kvalifikationer
Du har relevant högskoleutbildning, ex socionom eller annan likvärdig utbildning.
Du har erfarenhet av myndighetsutövning och av kvalificerat utredningsarbete.
Du har god pedagogisk förmåga.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt god datorvana.
Du är van att arbeta både självständigt och i team och att samarbeta över gränser.
Du har god förmåga att bygga förtroendefulla relationer.
Du har stort intresse och engagemang för kvalitets och utvecklingsfrågor.
Du är drivande och utvecklingsorienterad. Du har erfarenhet från vård- och omsorgsverksamhet.
Du har erfarenhet av myndighetsutövning, gärna inom såväl SoL som LSS-området.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-11-13
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Ange följande referens när du ansöker: A355942
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gerd Strandén, Administrativ chef 031-7921292

Facklig kontakt
Nås genom kommunens växel 031-792 10 00

Företag
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Adress
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Jobbnummer
1683735

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen: