Socialsekreterare Utredning och uppföljning ensamkommande barn

Hässleholms kommun / Administratörsjobb / Hässleholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Hässleholm, Perstorp, Östra Göinge, Kristianstad, Osby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hässleholms kommun i Hässleholm

Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av förändring och med ambition att utvecklas. I Hässleholms kommun har vi önskad sysselsättningsgrad och rökfri arbetstid.

Socialförvaltningen ansvarar för kommunens individ- och familjeomsorg och har ca 250 medarbetare. Förvaltningen är organiserad i sex verksamhetsområden; Barn och familj myndighet, Barn och familj stöd och behandling, Ekonomiskt bistånd, Ensamkommande barn, Vuxenverksamhet och Administrativ verksamhet.

Verksamhetsområde Ensamkommande barn arbetar med mottagandet av ensamkommande barn. Vi är organiserade i fyra enheter; Mottagningsenhet, Utrednings- och uppföljningsenhet, Familjehemsenhet samt Boende. Inom verksamhetsområdet arbetar ca 120 medarbetare varav 10 socialsekreterare som arbetar med utredning och uppföljning. Vi har en god arbetsmiljö med personal som trivs och erbjuder en nära arbetsledande enhetschef. Våra lokaler ligger centralt i Hässleholm i nära anslutning till centralstationen.
Vi söker nu socialsekreterare till vår utrednings- och uppföljningsgrupp!

Publiceringsdatum
2017-01-18

Dina arbetsuppgifter
Inom verksamheten görs utredningar, enligt SOL och LVU, samt uppföljning av insatser till ensamkommande barn och ungdomar. Vi har ett starkt klientfokus och arbetar för ett nära samarbete med övriga aktörer i barnets nätverk.

Kvalifikationer
Vi söker socionomer med erfarenhet av att ha arbetat med barn och unga inom socialtjänsten. Erfarenhet av arbete med ensamkommande eller andra nyanlända är en merit liksom erfarenhet av utredningsarbete och myndighetsutövning. Du bör vara kreativ, nyfiken och vara intresserad av att delta i vårt utvecklingsarbete. Du behöver ha erfarenhet av att arbeta med BBIC, god datorvana och administrativ förmåga. Vi värdesätter att du är stresstålig, utåtriktad och förutsätter att du har en god samarbetsförmåga då arbetet innehåller många kontakter. Du måste ha förmåga att självständigt lägga upp och ansvara för dina arbetsuppgifter. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetet innebär en del resor så körkort är ett krav.

Båda tjänsterna är på heltid och tillsvidare. Provanställning kan dock bli aktuell. Tillsättning snarast enligt överenskommelse. I det fall du erbjuds en anställning vill vi att du lämnar utdrag ur belastningsregistret.

I denna rekrytering tillämpas löpande urval vilket innebär att vi kallar till intervjuer efterhand och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Skicka därför in din ansökan så fort du kan.

För mer information om tjänsterna, vänligen hör av dig till någon av kontaktpersonerna nedan.

Välkommen med din ansökan till ett spännande jobb!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-28
Ange följande referens när du ansöker: Soc 02/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Verksamhetschef Annette Ekenberg 0451-266274
Enhetschef Anna Amilon 0451-26 88 20

Företag
Hässleholms kommun

Adress
Hässleholms kommun
Box 174
28122 HÄSSLEHOLM

Kontorsadress
Socialförvaltningen

Jobbnummer
3269948

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hässleholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hässleholms kommun: