Socialsekreterare till Myndigheten Socialpsykiatri

Södertälje kommun / Socialsekreterarjobb / Södertälje
2022-02-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till Myndigheten Socialpsykiatri" (publicerad 2022-08-19) ⬅️


Visa alla socialsekreterarjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje, Botkyrka, Sundbyberg, Stockholm, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Vill du vara en del av vårt team på socialpsykiatri myndighet? Vi är socialtjänsten som arbetar mot målgruppen vuxna med psykisk ohälsa. Vår huvudsakliga arbetsuppgift är myndighetsutövning men en stor del av tjänsten innebär socialt arbete där viktiga egenskaper är att tycka om att bemöta och vägleda människor som befinner sig i ett svårt skedde i livet. Vi som team jobbar rehabiliterande och vårt mål är att våra klienter ska avslutas hos oss med uppnåda mål. Vi jobbar metodisk med individen i centrum.
På myndigheten socialpsykiatri arbetar 14 socialsekreterare, 1 administratör, 0,5 kontaktsekreterare, 1 gruppledare och 1 resultatenhetschef. Vi utreder, beslutar och följer upp beslut om stödinsatser för personer, från 20 år, med allvarlig psykisk ohälsa enligt SoL.
Som socialsekreterare är de huvudsakliga arbetsuppgifterna att utreda klientens behov av insatser och fatta beslut, eller komma med förslag till beslut enligt Socialtjänstlagen. Nära samverkan med andra yrkesgrupper på vuxenenheten och med andra myndigheter är en viktig del i arbetet. I arbetet ingår även nära samverkan med enheter inom Psykiatricentrum Södertälje.
Rekryteringsprocess med intervjuer kommer påbörjas under annonseringstiden, vänta därför inte med din ansökan!

Vem är du?

Publiceringsdatum
2022-02-16

Kvalifikationer
• Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms som likvärdig
• Erfarenhet av myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen
Meriterande:
• Erfarenhet av enhetens målgrupp
• Goda kunskaper i dokumentation
• Erfarenhet av IBIC kommer primeras i urvalsprocessen (arbete med eller implementering av metoden)

Dina personliga egenskaper
• Som person är du flexibel och positivt inställt till samverkan i team.
• Du har också en god förmåga att arbeta strukturerat och självständigt.

Vi erbjuder dig
• Kollegor som har stor erfarenhet inom socialtjänsten och med målgruppen.
• En trygg arbetsplats där tydlig struktur och utveckling är etablerad och där driv för målgruppen är stark.
• Som nyanställd får du introduktion på arbetsplatsen och en mentor, men även ett gemensamt introduktionsprogram för nyanställda inom vuxenenheten
• Enheten tillämpar årsarbetstid
• Det finns möjlighet att växla semesterersättningen mot extra lediga dagar
• Friskvårdspeng, upp till 3000 kronor per år erbjuds
• Hos oss tränar vi som arbetsuppgift

Välkommen till oss!
Myndigheten socialpsykiatri är en kommunal verksamhet som är lokaliserad centralt i Södertälje. Vi arbetar med målgruppen vuxna personer med psykiatriska diagnoser som är i behov av insatser enligt Socialtjänstlagen. Enheten har 18 medarbetare som är uppdelade i team där socialsekreterare arbetar mot olika målgrupper och andra professioner inom och utanför kommunen för att skapa bra samverkan runt den enskilde.
Varmt välkommen till Södertälje och Socialkontoret!
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Södertälje kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "146486".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Södertälje kommun (org.nr 212000-0159)

Kontakt
Anette Berg
anette.berg@sodertalje.se
08-5230 6189

Jobbnummer
6349873

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun: