Socialsekreterare till funktionshinderenheten SDF Centrum, Göteb

Göteborgs Stad, SDF Centrum / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, SDF Centrum i Göteborg

I januari 2011 organiseras Göteborgs Stad i 10 stadsdelsnämnder istället för 20. Centrum är en av de 10 stadsdelsförvaltningar. Förvaltningen styrs av en politisk nämnd och vårt uppdrag är att ge viss kommunal service till Centrums 57 000 invånare. Vår verksamhet är indelad i tre verksamhetsområden:
• Förskola, skola och bibliotek.
• Individ- och familjeomsorg samt insatser för personer med funktionshinder.
• Äldreomsorg och hemsjukvård.
"Ett bra liv för alla människor i Centrum" är vår vision. Vi strävar hela tiden efter att utveckla våra verksamheter. I detta arbete utgår vi från våra brukare och invånare men även från dem som besöker vår stadsdel. Förvaltningens totala budget omsluter cirka 1,5 miljarder kronor.
Vi är drygt 2 200 anställda och i vår förvaltning. I rekryteringsprocessen vill vi ta tillvara de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald kan tillföra våra verksamheter.
Inom Funktionshinderenheten arbetar 12 socialsekreterare. Arbetsuppgifterna består i att kartlägga, utreda behov, bedöma samt fatta beslut om bistånd och insatser enligt socialtjänstlagen, SOL, och lag om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS. Du skall med hjälp av din kunskap, kreativitet och ett bra bemötande se till att människor med psykiska- och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar får den hjälp och det stöd de behöver för att kunna leva ett så självständigt liv som möjligt utifrån sina förutsättningar.

Publiceringsdatum
2011-03-30

Arbetsuppgifter
Du kommer att kartlägga, utreda behov, bedöma samt fatta beslut om bistånd och insatser enligt socialtjänstlagen (SOL) och lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).
Du ska med hjälp av din kunskap, kreativitet och ett bra bemötande se till att människor med psykiska eller neuropsykiatriska funktionsnedsättningar får den hjälp och det stöd de behöver för att kunna leva ett så självständigt liv som möjligt utifrån sina förutsättningar.
Du ska kunna tolka lagar och riktlinjer för att arbeta med en korrekt myndighetsutövning.
Du ska också samverka med externa och interna samverkanspartner som är viktiga utifrån personernas livssituation.
Du deltar i handledning och erbjuds olika utbildningar och Du deltar i metodhandledning i grupp och individuellt.

Kvalifikationer
Socionom eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömmer likvärdig.
Vi vill att du har flera års erfarenhet av arbete med myndighetsutövning utifrån SOL och LSS.
Vi vill att du har erfarenhet av att möta människor med psykiska och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.
Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt. Du är strukturerad och tydlig. Du har ett bra bemötande och är lyhörd.
Du är positiv och ser möjligheter istället för problem, är självständig och bra på att samarbeta. Du medverkar till ett bra arbetsklimat på arbetsplatsen. Du har förmåga till nytänkande.
Gärna erfarenhet av Treserva.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2011-05-01

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-19
Ansökningar gås igenom fortlöpande under ansökningstiden.
Ange följande referens när du ansöker: A209445
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Britt Grenholm, 031-3657376

Facklig kontakt
Katarina Åkermo, 031-3657059
Ulrika Kaspersson, 031-3685773

Företag
Göteborgs stad, SDF Centrum

Adress
Göteborgs stad, SDF Centrum

Jobbnummer
889973

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, SDF Centrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, SDF Centrum: