Socialsekreterare till Familjehemsenheten, 100 % vik
Helsingborgs stad, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Helsingborg
2014-06-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till Familjehemsenheten, 100 % vik" (publicerad 2014-12-19) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Socialförvaltningen i Helsingborg Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.
Inom Socialförvaltningens verksamhetsområde Barn, Unga och Familj finns Familjehemsenheten som har till uppgift att rekrytera familjehem samt att följa upp barnen som är placerade i familjehem. Enheten består av 22 medarbetare och är uppdelad i tre funktionsområden med en jour- och rekryteringsgrupp, barnhandläggare och familjehemshandläggare.
Barn- och familjehemshandläggare arbetar i team.
Publiceringsdatum2014-06-05ArbetsuppgifterDet aktuella vikariatet är som barnhandläggare. Arbetet innebär i stort uppföljning av barnet i familjehemmet, stöd till de biologiska föräldrarna och delaktighet i utvecklingen av familjehemsarbetet.
Vi är en av landets licensierade BBiC kommuner, vilket innebär att vi arbetar utifrån klara, strukturerade mål med Barnets Behov i Centrum.
Barnens skolgång följs upp enligt Skol-fam modellen som har sitt ursprung här i Helsingborg.
Vårt mål är att ständigt utveckla och förbättra de områden vi ansvarar för.
Du kommer till en arbetsgrupp med lång erfarenhet och hög kompetens i socialt arbete.
I Familjehemsenhetens arbetsuppgifter ingår:
• Rekrytering,utredning och matchning av familjehem och kontaktfamiljer
• Uppföljning av placeringar i familjehem
• Utbildning och handledning av familjehem
Kvalifikationer• Du ska vara utbildad socionom, gärna med erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänstens barnavårdsarbete.
• Du bör vara kreativ, nyfiken och intresserad av att delta i det pågående utvecklingsarbetet på enheten.
• Du bör ha god samarbetsförmåga då arbetet innebär många kontakter, stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
• Du bör vara öppen för flexibla arbetstider då det ibland krävs kvällsarbete.
• Du måste ha körkort, att kunna köra bil är en förutsättning för att kunna utföra arbetet.
• Du bör ha god datorvana och vana vid dokumentation.
• Vi strävar efter mångfald där våra medarbetre speglar vår samhälle.
ÖVRIGT
Som anställd i Helsingborg stad erbjuds du kolleger som stödjer och arbetar för gemensamma mål, en trevlig arbetsmiljö och handledning samt friskvård via vår förmånsportal Fördel Helsingborg.
Rekryteringen genomförs löpande så du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Helsingborgs stad samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken i annonsen och inte via e-post eller pappersformat.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Offentliga jobb, 0771-704 704.
Arbetstider och omfattningHeltid. 100 % Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde 2014-08-01 eller efter överenskommelse. , upphör: 2015-06-15
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-29
Ange följande referens när du ansöker: 148/2014
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarina Persson, Enhetschef 042-10 44 61
carina.persson1@helsingborg.seFacklig kontaktSara McKenzie, SSR/SACO 042-10 70 29
Claes Hulthén, VISION 042-10 73 65
Christina Gustafsson, Kommunal 042-10 61 32
FöretagHelsingborgs stad, SOCIALFÖRVALTNINGEN
AdressHelsingborgs stad, SOCIALFÖRVALTNINGEN
25189 Helsingborg
KontorsadressKontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
Jobbnummer 1900758
Observera att sista ansökningsdag har passerat.