Socialsekreterare till Ekonomienheten
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Sandviken
2013-01-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till Ekonomienheten" (publicerad 2024-07-15) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandviken,
Gävle eller i
hela Sverige Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmiljöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.
Individ- och familjeomsorgen i Sandvikens kommun ansvarar för omsorg och service, upplysningar, råd och stöd till utsatta barn och deras familjer, familjerättsliga frågor, vård och behandling till personer med missbruks- och beroendeproblematik, ekonomisk hjälp samt annat bistånd enligt socialtjänstlagen.
Verksamheten består av sju funktionsindelade enheter; Barn- och familj 0-12 år, Ungdom 13-19 år, Vuxen, Ekonomi, Familjerätt, Sandvikens familjecenter samt Boende för ensamkommande flyktingbarn. Utöver enheterna finns en central administrativ stab.
Inom Ekonomienheten handläggs ekonomiskt bistånd enligt socialtjänstlagen samt förmedling av egna medel. Inom enheten finns även skuld- och budgetrådgivning samt kommunens dödsbohandläggare.
Publiceringsdatum2013-01-21ArbetsuppgifterVi söker nu två socialsekreterare till Ekonomienheten. Arbetet innebär handläggning av ekonomiskt bistånd enligt socialtjänstlagen samt att handlägga ansökningar om bostadssociala kontrakt.
I arbetet ingår att arbeta motiverande och stödjande av individen så att denna når en egen försörjning. Arbetet ställer även stora krav på att kunna samverka med andra både externt och internt.
KvalifikationerVi söker er som har socionomexamen. Vi lägger stor vikt vid era personliga egenskaper.
Viktiga egenskaper för tjänsterna är att ni är flexibel, har lätt för att samarbeta och att ni kan arbeta självständigt i ett högt tempo samt har lätt för att fatta beslut och att stå för dessa. Tidigare erfarenhet av att arbeta som socialsekreterare och av handläggning av ekonomiskt bistånd är meriterande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse. Önskvärt är att tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. En av tjänsterna avser en allmän visstidsanställning under år 2013, men möjlighet till förlängning. Den andra tjänsten avser ett vikariat under tiden en av våra ordinarie handläggare är föräldraledig.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-02-10
Vi välkomnar alla sökande som bidrar till mångfald oberoende av ålder, kön, funktionshinder, social och kulturell tillhörighet, religionstillhörighet eller sexuell läggning.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Ange följande referens när du ansöker: 12-13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatarina Gröndahl, Enhetschef 026- 24 15 90
katarina.grondahl@sandviken.seFacklig kontaktMarianne Andersson, VISION 026/24 18 79 el 24 15 59
marianne.andersson@sandviken.seDaniel Mägi, SSR 026-24 12 42
daniel.magi@sandviken.seFöretagSandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
AdressSandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
Stadshuset, Odengatan 37
81180 Sandviken
Jobbnummer 1443966
Observera att sista ansökningsdag har passerat.