Socialsekreterare till barn- och ungdomsgruppen
Hallstahammars kommun, Myndighet, Barn och ungdom / Administratörsjobb / Hallstahammar
2017-01-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till barn- och ungdomsgruppen" (publicerad 2017-08-23) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Hallstahammar,
Surahammar,
Köping,
Västerås,
Kungsör eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hallstahammars kommun, Myndighet, Barn och ungdom i Hallstahammar Hallstahammar är en liten kommun med stora möjligheter där du som medarbetare är en viktig del av någonting större. Du är med och skapar en kommun där utveckling, kreativitet och nytänkande är viktiga delar av vår vision för framtiden.
Vi söker socialsekreterare till barn och ungdomsgruppen.
Kortare arbetsdag och fler kollegor! Känslan av att bidra och möjligheten att påverka som är tydlig i en mindre kommun, det ger vi dig i Hallstahammar!
Hallstahammars kommun inför 35- timmarsvecka för handläggare som arbetar med myndighetsutövning kring barn och unga och kompensera med mer personal för att täcka upp för de timmar som minskas. Därför söker vi nu ytterligare en socialsekreterare till vår Barn och Ungdomsenhet.
Publiceringsdatum2017-01-03ArbetsuppgifterOm tjänstenDu hör till enheten Barn och familj där funktionerna mottagare, utredare, barnföljare, handläggare familjerätt, familjehemsvård och handläggare för ensamkommande flyktingbarn ingår. Det finns en nära arbetsledning i form av en teamledare på enheten, en seniorhandläggare och en enhetschef. På samma enhet finns ytterligare en del som ligger under en annan enhetschef och som innehåller öppenvården för barn och unga, barn- och ungdomscoacher, öppna förskolan och kurator på ungdomsmottagningen. Till IFO hör även våra två boenden för ensamkommande flyktingbarn. De två delarna på enheten har en nära samverkan i alla delar.
Din tjänst som socialsekreterare innefattar följande arbetsuppgifter:
• Du utreder och handlägger barn och ungdomar utifrån SoL och LVU
• Du följer upp beviljade insatser
• Du är en av13 handläggare på enheten där alla funktioner har ett nära samarbete med varandra
• Du har ett nära samarbete med teamledare och seniorhandläggare
Vi erbjuder
Ett stimulerande arbete i en arbetsgrupp med mycket kompetens och kamratanda. Som socialsekreterare hos oss har du stort förtroende för det du gör och ges stora möjligheter att vara med och påverka, i såväl det dagliga arbetet som i utveckling på längre sikt. Här får du också konkreta förmåner som till exempel friskvårdsbidrag, 35-timmarsvecka och möjlighet till fler semesterdagar. Läs mer på
http://www.hallstahammar.se/Jobba-hos-oss KvalifikationerOm dig
Du tror på varje individs egna resurser och förmåga att lyckas i livet. Du som söker ska ha:
• Socionom eller annan beteendevetenskaplig högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, förmåga att strukturera ditt arbete
• Meriterande är erfarenhet av familjehemsvård samt dokumentationssystemet procapita
• Körkort är ett krav för tjänsten
Vi eftersträvar en jämn könsfördelning. Då Hallstahammars kommun är ett finskt förvaltningsområde ser vi gärna sökanden med kunskaper i finska. Andra språkkunskaper ses också som positivt.
ÖVRIGT
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Rekrytering sker under förutsättning att nödvändiga beslut fattas. Intervjuer kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-31
Ange följande referens när du ansöker: C10478 - 2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Rådberg 0220-24073
FöretagHallstahammars kommun, Myndighet, Barn och ungdom
AdressHallstahammars kommun, Myndighet, Barn och ungdom
Prästgårdsgatan 1
73480 Hallstahammar
KontorsadressVegagatan 1 73430 Hallstahammar
Jobbnummer 3243725
Observera att sista ansökningsdag har passerat.