Socialsekreterare till Barn- och ungdomsenheten
Mariestads Kommun / Administratörsjobb / Mariestad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Mariestad,
Töreboda,
Götene,
Skövde,
Gullspång eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mariestads Kommun i Mariestad,
Trollhättan eller i
hela Sverige Individ och familjeomsorgens barn- och ungdomsenhet arbetar med utredningar och insatser som rör barn och unga 0-20 år och deras familjer. Vi försöker finna goda samverkansformer med andra aktörer som möter barn och unga i vår kommun och har föräldrastöd som en röd tråd i vårt arbete. Vi har BBIC-licens. Inom enheten finns gott om resurser i form av olika verksamheter som arbetar med råd, stöd och behandling.
Publiceringsdatum2011-11-10Dina arbetsuppgifterSom socialsekreterare gör du förhandsbedömningar efter inkomna anmälningar, utredningar av barns behov och föräldrars förmåga samt föreslår och planerar insatser.
KvalifikationerVi söker dig som är socionom eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du bör ha god kunskap om aktuell lagstiftning och av att göra adekvata bedömningar samt lätt för att dokumentera. Erfarenhet av att utreda och bedöma barns behov och föräldrars förmåga. Du behöver ha lätt för att samarbeta, vara flexibel och ha stort intresse av att arbeta med människor.
Övrig informationTjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Provanställning 6 mån. Tillträde enligt ök.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-11-30
Mariestads kommun
Rekrytering
542 86 Mariestad
Ange följande referens när du ansöker: Socext-20
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@mariestad.seKontaktAnette Karlsson, Enhetschef, 0501-756312
Facklig kontaktSSR och Vision, 0501-755000 (Kommunens växel)
FöretagMariestads Kommun
AdressMariestads Kommun
54286 MARIESTAD
KontorsadressKyrkogatan 2
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0501-755000
Jobbnummer 1076506
Observera att sista ansökningsdag har passerat.