Socialsekreterare till Barn- och familjeenheten
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Sandviken
2012-08-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till Barn- och familjeenheten" (publicerad 2017-10-17) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandviken,
Gävle eller i
hela Sverige Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmiljöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.
Individ- och familjeomsorgen i Sandvikens kommun ansvarar för omsorg och service, upplysningar, råd och stöd till utsatta barn och deras familjer, familjerättsliga frågor, vård och behandling till personer med missbruks- och beroendeproblematik, ekonomisk hjälp samt annat bistånd enligt socialtjänstlagen.
Verksamheten består av sju funktionsindelade enheter; Barn- och familj 0-12 år, Ungdom 13-19 år, Vuxen, Ekonomi, Familjerätt, Sandvikens familjecenter samt Boende för ensamkommande flyktingbarn. Utöver enheterna finns en central administrativ stab.
Barn- och familjeenheten består idag av åtta socialsekreterare, enhetschef och gruppledare samt två familjehemssekreterare och
två socialassistenter. Öppenvårdsinsatserna sker via vårt Familjecenter.
Vi har tillgång till både intern och extern handledning. Fortbildning sker kontinuerligt utifrån aktuella förbättringsområden.
Publiceringsdatum2012-08-08ArbetsuppgifterDin huvudsakliga arbetsuppgift är handläggning enligt SoL och LVU med inriktning på barn,
0-12 år, deras familjer och nätverk. Du utreder och bedömer barn och familjers resurser och biståndsbehov samt beslutar om och följa upp olika insatser. Vi arbetar utifrån ett systemteoretiskt perspektiv med ett utvecklat barnperspektiv och använder BBIC som handläggnings- och dokumentationssystem.
KvalifikationerDu är socionom med erfarenhet av myndighetsutövning inom den sociala barn/ungdomsvården. Du har goda kunskaper i barns utveckling och det är för dig en självklarhet med engagemang för utsatta barn och att arbeta utifrån BBIC samt att vilja bidra med nytänkande och metodutveckling. Vi förutsätter att du är en empatisk och trygg person med god personlig mognad och samarbetsförmåga samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du har god förmåga till reflektion och analys samt har förmågan att fatta beslut och motivera besluten. Arbetet kräver att du dessutom har god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, då arbetet innehåller en stor del dokumentation.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Tidigare erfarenhet av myndighetsutövning inom den sociala barn/ungdomsvården.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-08-24
Vi välkomnar alla sökande som bidrar till mångfald oberoende av ålder, kön, funktionshinder, social och kulturell tillhörighet, religionstillhörighet eller sexuell läggning.
Sök tjänsten via
www.offentligajobb.seAnge följande referens när du ansöker: 48-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJan Nilsson, 026-24 13 93 alt 026- 24 15 59
Facklig kontaktEmma Melander, 026-24 15 47,
emma.melander@sandviken.seMarianne Andersson, 026/24 18 79 el 24 15 59,
marianne.andersson@sandviken.seFöretagSandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
AdressSandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
Stadshuset, Odengatan 37
81180 Sandviken
Jobbnummer 1308607
Observera att sista ansökningsdag har passerat.