Socialsekreterare till alkohol- och narkotikagruppen

Lindesbergs kommun / Administratörsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun i Lindesberg, Haparanda eller i hela Sverige

Lindesbergs kommun växer. Vi söker kunniga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg till att bli ännu bättre. 1 800 medarbetare arbetar med olika uppdrag på 140 arbetsplatser i vår kommun. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Välkommen att utvecklas vidare i vackra Lindesbergs kommun.

Vi söker dig som vill arbeta som Socialsekreterare inom vuxenenhetens
alkohol- och narkotikagrupp. Är du utbildad socionom och engagerad för
att arbeta med inriktning mot vuxna? Vill du även ha en arbetsgivare
som satsar på dig som medarbetare och är mån om att du ska trivas hos oss?
Då har vi tjänsten för dig.

Arbetsplatsbeskrivning
Verksamheten inom Individ och familj består av alkohol- och narkotikagrupp,
försörjningsstöd, socialpsykiatri, ensamkommande barn, barn och familj samt
öppenvård för vuxna och familjer. Alkohol- och narkotikagruppen består av
tre socialsekreterare med myndighetsutövning och två öppenvårdsassistenter.
Verksamheten bedriver ett ständigt utvecklings- och förbättringsarbete och
vi tror att du som söker vill vara delaktig i detta.

Publiceringsdatum
2017-09-08

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i alkohol- och narkotikagruppen och arbeta med missbruk och
beroendeproblematik, kvinnofrid samt hedersrelaterad problematik. Du möter
personer och tar emot ansökningar och anmälningar utifrån SoL och LVM. I
arbetet ingår att utreda, planera, genomföra och följa upp insatser tillsammans
med den enskilde. I din roll arbetar du motiverande och stödjande med tydlig
vägledning och service. Vi arbetar utifrån helheten med individen och ser
samverkan med andra myndigheter och andra enheter inom verksamheten som viktig.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan likvärdig utbildning som
arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning,
inriktning mot vuxna och samverkan med andra myndigheter är meriterande.
Utbildning inom ASI och MI är en fördel. Det är även meriterande om du har
erfarenhet av verksamhetssystemet VIVA. B-körkort är ett krav.

Som person är du professionell och tydlig i din yrkesroll samtidigt som du
skapar och upprätthåller goda relationer. Du ser en utmaning i att möta
förväntningar och krav som du tillsammans med den du möter konkretiserar
i en hållbar och långsiktig lösning. Det är viktigt att du kan arbeta
självständigt samtidigt som du kan samarbeta väl i grupp. Arbetet kräver
en god förmåga att skapa struktur, planera, arbeta systematiskt och
vara noggrann. Du bör vara flexibel inför förändrade omständigheter och
se en tjusning i att den ena dagen ej är den andra lik. Då tjänsten innebär
myndighetsutövning är det är viktigt att du har en god förmåga att uttrycka
dig i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

Övrig information
Tillträde enligt överenskommelse.
Urval till intervjuer sker fortlöpande under ansökningstiden.

Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00.
Vi tar endast emot ansökningar via HR-supporten.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-25
Ange följande referens när du ansöker: SN 2017/183
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Ingrid Öhrling 0581-812 14

Företag
Lindesbergs kommun

Adress
Lindesbergs kommun
Stentäppsgatan 5
71180 LINDESBERG

Kontorsadress
Stentäppsgatan 5

Jobbnummer
3686192

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun: