Socialsekreterare med fokus på uppföljning av insatser
Täby Kommun, Familjeenheten / Administratörsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Täby,
Vallentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Täby Kommun, Familjeenheten i Täby Täby kommun är en av Stockholmregionens snabbast växande kommuner, nära både centrala Stockholm och Arlanda. Inom tio år har Täby vuxit från dagens nästan 70 000 invånare till 90 000 och år 2040 beräknas finnas 20 000 nya arbetstillfällen. Just nu förbättras kollektivtrafiken och vägarna, på sikt kommer Roslagsbanan att förlängas till city via Odenplan. Hög kvalité i välfärden och möjlighet för invånare att välja bland annat skola och omsorg är en del av kommunens signum. Tycker du att det låter spännande att vara en del av utvecklingen?
Resursgruppen, som är en del av Familjeenheten, söker en engagerad och erfaren socionom som vill arbeta med myndighetsutövning med fokus på att följa upp beviljade insatser till barn, ungdomar och deras familjer. Här kommer du ingå i ett trevligt, ambitiöst och stabilt team med varierande erfarenhet och kompetens.
Tjänsten innebär en utökning av personal i Resursgruppen. En av medarbetarna har fått möjlighet att ingå i ett verksamhetsöverskridande projekt på halvtid och kommer arbeta kvar i gruppen på halvtid.
Publiceringsdatum2017-10-09ArbetsuppgifterVi erbjuder dig ett utmanande och stimulerande arbete där du får möjlighet att följa familjer i deras förändringsarbete över tid. Du planerar för att barn och familjer ska få det stöd de behöver, du ansvarar för att skapa och följa upp vårdplaner samt genomförandeplaner med familjen och de som utför behandling. Tjänsten innebär mycket samarbete inom myndigheten och tillsammans med andra samverkanspartners.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen eller annan likvärdig beteendevetenskaplig högskoleutbildning. Du har minst 2-års arbetslivserfarenhet av myndighetsutövning inom barn och familjeomsorgen.
Tjänsten ställer stora krav på förmåga att arbeta självständigt och strukturerat, du måste kunna göra tydliga bedömningar och bemöta människor i många olika situationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet med vilja att bidra till utveckling av arbetet.
Vi ser det som meriterande om du har kunskap om, eller erfarenhet av, BBIC och Signs of Safety. Har du körkort ses även det som meriterande.
ÖVRIGT
Familjeenheten är en del av Individ och familjeomsorgen, IFO och består av sex arbetsgrupper; mottagningsgrupp, två utredningsgrupper, familjehemsgrupp, resursgrupp för uppföljning av insatser och familjerätt. Vi arbetar med Signs of Safety som metod och har utvecklat vår organisation med tydligt fokus på små arbetsgrupper med nära ledarskap. Till följd av det har varje arbetsgrupp en egen gruppledare. På enheten finns också en administratör till stöd för handläggarna samt en utvecklingsledare som stödjer oss i tillämpningen av BBIC, barns behov i centrum, och i andra utvecklingsfrågor. Våra medarbetares hälsa är viktigt för oss därför arbetar vi aktivt med att skapa hälsofrämjande arbetsplatser där man kan växa i en bra balans mellan arbete och fritid. Vi ser kompetensutveckling som en viktig del i detta. . Läs mer om våra förmåner
https://nya.taby.se/kommun-och-politik/arbeta-i-taby/formaner-for-dig-som-jobbar-i-taby-kommun/Urvalsprocessen sker löpande varpå tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Viss kvällstjänstgöring kan förekomma. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-30
Ange följande referens när du ansöker: A720939
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktInger Dorrian
inger.dorrian@taby.se 08 -555 590 00
Anna Dahl
anna.dahl@taby.se 08 - 555 590 00
FöretagTäby Kommun, Familjeenheten
AdressTäby Kommun, Familjeenheten
Esplanaden 3
18380 TÄBY
KontorsadressEsplanaden 3 TÄBY
Jobbnummer 3740621
Observera att sista ansökningsdag har passerat.