Socialsekreterare inriktning ensamkommande
Tanums kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Tanum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Tanum,
Strömstad,
Munkedal,
Sotenäs,
Dals-Ed eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tanums kommun, Omsorgsförvaltningen i Tanum,
Strömstad eller i
hela Sverige Mottagnings- och utredningsavdelningen söker en socialsekreterare för handläggning av ensamkommande barn. Tjänsten ligger under enheten Barn och unga är en tillsvidareanställning på 100 %.
Om dig
Du har socionomexamen och erfarenhet av att arbete med ensamkommande barn och/eller barn och unga inom myndighetsutövning och goda kunskaper i SoL och LVU. Vi ser gärna att du kan handlägga ärenden utifrån BBiC, Barns behov i centrum. För att på ett bra sätt klara av arbetsuppgifterna behöver du tycka att det är roligt och spännande att jobba med myndighetsutövning och den aktuella målgruppen. Du drivs av utmaningar och vill ha ett arbete där tempot stundtals är högt och där du gör skillnad för individen. Du har en god förmåga i att strukturera och planera ditt arbete, är stresstålig, flexibel och kan hantera akuta situationer.
Du tycker det är viktigt att både få bra kollegor och att vara en bra kollega för att bidra till att vi har en bra gemensam grupp som utvecklas samtidigt som vi bibehåller en god arbetsmiljö.
Om dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta på Mottagnings och utredningsavdelningen som socialsekreterare tillhörande enheten barn och unga där du handlägger ensamkommande barn. Som socialsekreterare på vår enhet får du arbeta med att ta emot och utreda ansökningar/anmälningar gällande ensamkommande barn och vidare att följa upp de beviljade insatserna. Du arbetar nära din närmaste beslutsfattande chef, och i samarbete med dina kollegor både inom enheten samt över enhetsgränserna. Arbetet innebär ett stort mått av samverkan med både interna och externa samverkanspartners.
Vi erbjuder dig
• En liten personalgrupp med ett flertal kollegor som har lång erfarenhet av myndighetsutövning och där man har lätt till skratt och ser utmaningar som möjligheter att utvecklas.
• Närhet till beslutsfattande chef.
• Daglig tillgång till arbetsledning som ger stöd och handledning i arbetet.
• Kontinuerligt enskilda uppföljningar av ditt arbete och arbetsmiljö.
• Extern handledning.
• Kommunen har egna insatser så som ett stödboende och ett etablerat resurs- och behandlingsteam.
• Friskvårdsbidrag.
Vi strävar hela tiden efter att utvecklas och blir bättre i vårt arbete och vill att vårt arbete med människor skall utmärkas av gott bemötande, professionalitet och rättssäkerhet. Det är meriterande om du har erfarenhet dokumentering i verksamhetssystemet Treserva. Körkort krävs i arbetet
Publiceringsdatum2018-10-10Övrig informationMånadslön och övriga anställningsförmåner enligt gällande kollektivavtal. Individuell lönesättning tillämpas. Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Kommunen har en rökfri arbetsmiljö och därför ser vi gärna att du är rökfri. Du är välkommen med frågor till enhetschef Madelene Welander telefon 0525-181 59. Fackliga företrädare nås via kommunens kundcenter 0525-180 00. Vi vill ha din ansökan märkt med ref nr "421" senast 2018-11-01.
För den som erbjuds anställningen krävs enligt Lagen om registerkontroll utdrag ur Rikspolisstyrelses belastningsregister. Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden. Tillträde enligt överenskommelse. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-01
Ange följande referens när du ansöker: 2018-421
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMadelene Welander (+46) 0525-18159
FöretagTanums Kommun, Omsorgsförvaltningen
AdressTanums Kommun, Omsorgsförvaltningen
Apoteksvägen 6
45781 Tanumshede
Kontorsadress,
Jobbnummer 4395174
Observera att sista ansökningsdag har passerat.