Socialsekreterare inom barn och familj

Fagersta kommun / Administratörsjobb / Fagersta
2018-04-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare inom barn och familj" (publicerad 2018-05-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Fagersta, Norberg, Skinnskatteberg, Smedjebacken, Avesta eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fagersta kommun i Fagersta

Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde.
I kommunen är vi idag ca 13.400 invånare.

Ref.nr: 58/2018
Tjänsten: Tillsvidare, 100%
Sista dag att ansöka är 2018-02-20

Tillträdesdag: snarast eller efter överenskommelse


Välkommen till en dynamisk arbetsgrupp och ett meningsfullt arbete!

Vi söker medarbetare som gillar utmaningar, vill utveckla verksamheten och sig själv. Vi satsar på kompetensutveckling utifrån dina och verksamheten behov.

Vi vill att hela ditt liv fungerar och är öppna för individuella lösningar utifrån just din livssituation. Vi välkomnar även dig som har pendlingsavstånd och är beredda att hitta lösningar för att underlätta. Blir du vår nästa nöjda medarbetare?

Publiceringsdatum
2018-04-05

Arbetsuppgifter
Vid Individ- och familjeomsorgen arbetar idag 30 personer. Halva styrkan med myndighetsutövning och andra halvan i öppenvård och insatser. Inkommande ärenden bedöms av mottagningssekreterare och fördelas ut av chef till handläggare. Som barnhandläggare är Du en del av ett helhetstänk runt familjen med nära samverkan med familjehemssekreterare och familjebehandlare, samt i förekommande fall handläggare och öppenvård för vuxen/missbruk. Du utreder utifrån ansökan eller anmälan behov av insatser för barn och föräldrar. I Fagersta finns möjlighet att arbeta brett, kreativt och förebyggande med hemmaplanslösningar. Du har tillgång till intern och extern handledning.

Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med möjlighet att tillsammans med arbetsgruppen forma utvecklingen inom avdelningen.

KVALIFIKATIONER
Socionom
Kunskaper och vana att handlägga enligt BBIC
Erfarenhet från att arbeta i en politiskt styrd organisation
Körkort

Du ska vara serviceinriktad och ha en flexibel läggning, då arbetet ofta är förenat med akuta ställningstaganden. Du behöver vara trygg i dig själv samt vara bra på att sätta gränser. Du har en vilja till samarbete, men har också lätt att arbeta självständigt. Du är som person kreativ och ser lösningar framför hinder. Du har en stark egen drivkraft och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrigt
Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar samt att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Intervjuer och tillsättning kommer att påbörjas under ansökningstiden.

Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Avdelningschef, Sari Korpelin 0223-442 67
Teamledare för myndighetsutövning, Cecilia Malmberg 0223-447 35

Facklig företrädare
Vision, Britt-Marie Nohrstedt 0223-442 95

Välkommen med din ansökan med meritförteckning!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-25
Ange följande referens när du ansöker: 58/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Avdelningschef Sari Korpelin 0223-442 67
Processledare Cecilia Malmberg 0223-44735

Företag
Fagersta kommun

Adress
Fagersta kommun
Norbergsvägen 21
73780 FAGERSTA

Kontorsadress
Norbergsvägen 21

Jobbnummer
4064833

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fagersta kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fagersta kommun: