Socialsekreterare för ensamkommande flyktingbarn
Skinnskattebergs Kommun / Administratörsjobb / Skinnskatteberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Skinnskatteberg,
Fagersta,
Norberg,
Surahammar,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skinnskattebergs Kommun i Skinnskatteberg,
Örebro eller i
hela Sverige Skinnskattebergs kommun är beredd att formulera lockande erbjudanden till våra blivande medarbetare - utöver regelbunden kompetensutveckling och friskvård på arbetstid.
Vi värdesätter alla människors olikheter och allas vår förmåga att göra skillnad i samhället. Medarbetare beskriver oss ofta som en tillåtande organisation, där man får ta stort eget ansvar, utveckla och utvecklas samt arbeta lösningsfokuserat. Vi är en fullstor verksamhet i ett litet format som är beroende av medarbetarnas förmåga och drivkraft att agera med ett brett perspektiv på hela det kommunala uppdraget. Vi strävar därför alltid efter att ge god service och skapa professionella relationer både externt och internt.
Skinnskattebergs kommun tillhör Finskt förvaltningsområde, varför kunskaper i det finska språket är meriterande.
Välkommen med din ansökan till Sveriges viktigaste jobb i Skinnskattebergs kommun!
Vill du arbeta tillsammans med professionella, kreativa och erfarna kollegor, där utvekling är en del av arbetet och nya idéer uppmuntras? Då vill vi gärna se just Din ansökan hos oss.
Tjänsten ingår i vår barn- och ungdomsgrupp inom individ och familjeomsorgen.
Vi är en liten grupp på 8 socialsekreterare som ger varandra stöd och råd i vardagen, men även handledning i ärenden. Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla vår verksamhet. Vi erbjuder introduktion och stöd efter behov av en erfaren handläggare.
Publiceringsdatum2017-01-03ArbetsuppgifterSocialsekreterare som arbetar med ensamkommande flyktingbarn har till uppgift att stödja och integrera barnen in i det svenska samhället. Arbetet är ett kvalificerat utredningsarbete i barnavårdsärenden, att bedöma behov av insatser, besluta om insatser och följa upp dessa enligt gällande lagstiftning och riktlinjer. Vid placering i familjehem/HVB hem är socialsekreteraren barnets handläggare. En viktig del i arbetet är kontakter och samarbete med boenden, skola, god man och myndigheter. Du kommer att ha ett helhetsgrepp i varje ärende. Vissa andra arbetsuppgifter kan förekomma.
KvalifikationerVi söker Dig som är socionom eller har liknande akademisk utbildning som kan prövas som likvärdig. Meriterande är om Du har erfarenhet av Procapita och erfarenhet av BBIC utredningar. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt goda kunskaper i lagstiftning och metodfrågor.
Som person är du stabil, strukturerad, lyhörd, positiv och lösningsorienterad. Din samarbetsförmåga är god och du uppskattar samverkan med andra människor och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Att arbeta som socialsekreterare är ett varierat och utvecklande arbete som ger stor möjlighet till flexibilitet. Viktigt är att du är beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Du har en god förmåga att anpassa dig till nya situationer.
Vi ser också att du är en person som ofta kommer med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor och har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och som leder till resultat.
För oss är det mycket viktigt att Du kommer trivas hos oss och därför erbjuder vi dig bland annat handledning, kompetensutveckling, friskvård och en motiverad och engagerad arbetsgrupp!
Tjänstebil finns att tillgå.
Vi har som målsättning att under 2017 införa ett erbjudande om arbetstidsförkortning.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-31
Ange följande referens när du ansöker: 2016:26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef IFO Christer Jansson 0222-45115
FöretagSkinnskattebergs kommun
AdressSkinnskattebergs kommun
Box 101
73922 SKINNSKATTEBERG
KontorsadressKyrkvägen 7
Jobbnummer 3243917
Observera att sista ansökningsdag har passerat.