Socialsekreterare ekonomiskt bistånd
Lidingö Kommun / Socialsekreterarjobb / Lidingö
2020-12-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare ekonomiskt bistånd" (publicerad 2023-06-29) ⬅️
Visa alla socialsekreterarjobb i Lidingö,
Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lidingö Kommun i Lidingö Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.
I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.
Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.
Enheten försörjningsinsatser består av en enhetschef, en biträdande enhetschef, nio socialsekreterare, tre bidragshandläggare/administratörer och skuld- och budgethandläggare som arbetar tätt tillsammans.
Vi söker nu en socialsekreterare till enheten då en av våra kollegor går vidare till nya utmaningar.
Vi finns i Lidingö stadshus nyrenoverade lokaler och arbetar i aktivitetsbaserat kontor.
Omsorgs- och socialförvaltningens verksamhet bygger på en vision om ett gott samhälle där människor lever under goda livsvillkor och i första hand klarar av sina svårigheter själva, tillsammans med sina närmaste, och/eller genom att samhället ger service och stöd.
Publiceringsdatum2020-12-28Dina arbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att utreda och besluta om ekonomiskt bistånd inom ramen för lagstiftning och delegerad beslutanderätt. I arbetet ingår också att utifrån individuella planeringar arbeta för den enskildes möjligheter till självförsörjning, vilket bland annat innefattar att kontinuerligt följa upp beviljade insatser och arbeta med motiverande förändringsarbete. Du kommer arbeta i nära samarbete med kollegorna i enheten, men också med kollegor från andra enheter inom förvaltningen.
KvalifikationerDu som söker har socionomutbildning eller motsvarande. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning och har du tidigare erfarenhet av arbete med ekonomiskt bistånd är det meriterande.
Du har en personlig mognad och en god samarbetsförmåga. Du agerar lugnt i stressande situationer och har lätt att prioritera och planera arbetsuppgifter. Andra egenskaper som är viktiga för rollen är att du är flexibel och självständig. Du tycker om att skriva och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. I Lidingö stad arbetar vi utifrån värdeorden engagerad, professionell och initiativrik. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Inledande provanställning kan bli aktuellt.
Vi erbjuder
Som anställd hos oss har du flextid, friskvårdstimme, friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterväxling.
I Lidingö stad värdesätter vi gott ledarskap där alla chefer har gått utbildning i utvecklande
ledarskap. Vi satsar även på våra medarbetare i form av kompetensutveckling och
en central medarbetarintroduktion där vi pratar om aktivt medarbetarskap. Tillsammans skapar vi vår arbetsmiljö.
Välkommen med din ansökan idag!
Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktinformation
Lena Winnert, Enhetschef, 08-731 36 34
Anna Stålnacke, Biträdande enhetschef, 08-731 35 91
Facklig representant, nås via stadens kundcenter, 08- 731 30 00
Arbetsplats
Stockholmsvägen 50
181 32 Lidingö
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLidingö kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4327935197".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lidingö kommun (org.nr 212000-0191),
http://www.lidingo.se/jobb Arbetsplats Lidingö stad
Jobbnummer 5505810
Observera att sista ansökningsdag har passerat.