Socialpsykiatrin söker personal till Grandengatan
Skellefteå kommun, stöd och service / Vårdarjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdarjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, stöd och service i Skellefteå I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en ovanligt stark framtidstro.
Nu söker vi stödassistenter/stödpersonal som vill ingå i ett arbetslag där vi jobbar mest av allt för andra men även för varandra. Tillsammans arbetar vi för att andra ska få en vardag som funkar bättre. Varje dag för hela Skellefteå.
Vi söker stödassistent/stödpersonal till våra gruppbostäder på Grandengatan i Kåge. Både boendena består av bostäder för sex brukare på vardera enhet. De som bor på Grandengatan har ett behov av närhet till personal dygnet runt och har både stora och små behov av stöd och hjälp att klara sin vardag. Arbetet innebär dag, kväll, helg samt vaken natt och vi lägger schema enligt arbetstidsmodellen.
I Skellefteå kommun gör du verklig skillnad för alla som bor och verkar här.
Vill du läsa mer hur det är att arbeta som stödassistent kan du göra det här:
https://skelleftea.se/stodassistentVälkommen att bli en av oss!
Publiceringsdatum2024-07-04ArbetsuppgifterSom stödassistent ska du stödja och motivera brukare att stärka och bibehålla sina förmågor. Vi jobbar för att förbättra förutsättningarna för delaktighet i vardagslivet. Vi ska ge stöd i praktiska vardagsaktiviteter, exempelvis hushållsgöromål, matlagning, tvätt och handling. Stödet sker i form av ett samarbete där du utför, vägleder och coachar personen utifrån brukarens förmåga till självständighet.
Vi är också ett stöd när det gäller social gemenskap och sysselsättning på arbete och fritid. Tillsammans med brukaren planerar vi aktiviteter som motsvarar brukarens behov och önskemål. Du ska även på ett respektfullt sätt kunna utföra, assistera och stötta brukaren i dennes personliga omvårdnad. Man ska också kunna planera och tillreda måltider samt skapa en måltidsmiljö som är trivsam både för den enskilde och för gruppen.
Arbetet sker utifrån upprättade genomförandeplaner och mål. Som personal ska du stimulera och värna om personens delaktighet och självbestämmande i planeringen av insatser och aktiviteter. Stödet ska planeras så att personen får rätt stöd i rätt tid, varken för mycket eller för lite. Vi jobbar både med genomförandeplanering och löpande dokumentation i det dagliga arbetet.
Kvalifikationer Vi söker dig som har har kunskap och förståelse för intellektuella funktionsnedsättningar och psykisk ohälsa. Har du gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller barn- och fritidsprogrammet med inriktning mot personer med särskilda behov eller annan lämplig utbildning är det meriterande.
Vi ser gärna att du har kunskaper inom lågaffektivt bemötande och tydliggörande arbetssätt. Det är också meriterande om du har praktisk kunskap om sondmatning och omvårdnadsarbete.
Som person behöver du vara strukturerad för att klara av att planera ditt arbete. Du ska även klara av att samarbeta med kollegor och individen utifrån dennes behov. Du har en god kommunikationsförmåga, är professionell och trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra.
Du har ett hälsofrämjande förhållningssätt och ser det friska genom att tillvarata och utveckla personens förmågor. Du är trygg, lyhörd och har kunskap och intresse av att arbeta pedagogiskt.
I den här rekryteringen behöver du inte bifoga personligt brev. Brevet ersätts av frågor som du svarar på i ansökan.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "435759".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skellefteå kommun (org.nr 212000-2643)
Arbetsplats Skellefteå kommun, Stöd och service
Kontakt HR-partner, Rekryteringscenter
Sandra Kågström Marklund
0910-73 50 00 Jobbnummer 8785066
Observera att sista ansökningsdag har passerat.