Socialpedagog, Almers skola
Varbergs kommun, Förskole- och grundskoleförvaltningen / Behandlingsassistentjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla behandlingsassistentjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Förskole- och grundskoleförvaltningen i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Göteborg eller i
hela Sverige I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Vi ser att Almers skola har en härlig mix av personal med tanke på ålder, olika kompetenser och kulturell bakgrund. Skolan är en stor mottagare av nyanlända och har därför en stark organisation för det. Enheten för Flerspråkighet har en del av sin personal stationerad på skolan och bidrar därmed med sin kompetens.
På skolan finns en skolidrottsförening, Almers skol IF, som är en stark spelare för att i samverka med skolan skapa bra arrangemang för hela skolan. Almers skola har ca 350 elever i årskurs 4-9.
Skolan ligger centralt i Varberg men med fina skogs- och strövområden precis intill. Fokus för skolans utvecklingsarbete är: arbetsglädje, motivation och tillit.
Publiceringsdatum2024-08-08ArbetsuppgifterSocialförvaltningen och förskole- och grundskoleförvaltningen har sökt och fått statsbidrag för att börja arbeta med skolsociala team i Varberg, där tre skolor valts ut till att börja med. Almers skola är en av dem.
Vi vill utveckla samverkan mellan socialtjänst, skola och andra aktörer och hoppas att det kan leda till minskad skolfrånvaro och ökad trygghet och studiero.
Målgruppen är elever med ogynnsam utveckling, så att dessa får stöd i ett tidigt skede.
Tanken är att arbetet kompletterar skolans uppdrag när det även kan inkludera t.ex. barnets fritid och familj.
Vi vill att barn och familjer som är i behov av insatser från flera olika aktörer uppfattar att insatserna samordnas och sker i ett sammanhang.
Målet är att de elever som blir mottagare av insatserna får en ökad gymnasiebehörighet.
Vi hoppas även att arbetet blir tillitsskapande mot både socialtjänst, skola och andra aktörer.
Ditt uppdrag blir att starta upp och ansvara för detta projekt tillsammans med rektor och kollegor på Almers skola och socialtjänsten samt de andra skolorna.
Större delen av arbetstiden sker på skolan. I uppdraget ingår mycket samtalskontakter men också att stötta elever i undervisningen.
KvalifikationerSocialpedagogisk högskoleexamen.
Vänligen bifoga, via Offentliga Jobb, betyg, examensbevis och i förekommande fall förskollärarlegitimation alternativt lärarlegitimation.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Om du erbjuds anställning inom Förskole- och grundskoleförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtalet träder i kraft. På följande länk kan du beställa rätt belastningsregister:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd personal.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C203773".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Varbergs kommun (org.nr 212000-1249)
Arbetsplats Varbergs kommun, Förskole- och grundskoleförvaltningen
Kontakt Rektor
Sofia Andersson
0723-51 58 57 Jobbnummer 8829108
Observera att sista ansökningsdag har passerat.