Socialkontoret söker avgiftshandläggare med ansvar för post och

Ekerö kommun / Ekonomiassistentjobb / Ekerö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Ekerö, Botkyrka, Salem, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ekerö kommun i Ekerö, Stockholm eller i hela Sverige

EKERÖ KOMMUN är en växande småstad 1 mil från Stockholms innerstad. I en nära framtid, och när "Förbifart Stockholm" är klar, kommer Ekerö att vara länets mest attraktiva kommun att bo och verka i. Utöver lugnet, naturen och närheten till stadspulsen så erbjuder Ekerö en professionell kommunal organisation med korta beslutsvägar och en stark drivkraft att "ständigt göra allt lite bättre". Vill du jobba i småstaden intill storstaden? Ta chansen att bli en del av Ekerös spännande utveckling!

Länk till Ekerö kommuns hemsida

Socialkontoret söker nu en avgiftshandläggare med ansvar för post och arkiv till vår administrativa enhet. Enheten arbetar mot socialkontorets övriga enheter som innefattas av äldreenheten, enheten för personer med funktionsnedsättning, barn- och ungdomsenheten, vuxenenheten och integrationsenheten.

Du kommer att vara en dela av ett team bestående av ekonomiadministratörer och systemförvaltare och ha ett tätt samarbete med enhetens befintliga avgiftshandläggare/kansliadministratör.

Publiceringsdatum
2018-12-21

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara avgiftshandläggning för våra brukare med insatser enligt bl.a. SoL och LSS. Denna uppgift är en myndighetsutövning som innefattar att utreda och beräkna avgifter samt fatta erforderligt beslut om avgift.

Du bevakar att underlag för beslut om avgift inkommer och är korrekta samt fattar beslut om avgifter för enskilda personer. Vidare gör du omregistreringar av nya inkomster och andra förändringar som påverkar den enskildes avgift samt att göra makuleringar och justeringar av fakturor.

Rollen innebär även att samarbeta med övriga enheter och att besvara frågor från brukare, anhöriga och biståndshandläggare samt bemöta eventuella överklagande av avgiftsbeslut och fakturor.

I tjänsten ingår även post- och arkivhantering där gallring av närarkivet ingår samt utlämnande av begärda handlingar och utdrag ur socialregistret.



Kvalifikationer
Vi ser att du har minst gymnasial utbildning, gärna eftergymnasial utbildning inom administration, ekonomi eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer lämpligt.

Du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi eller administration. Erfarenhet inom myndighetsutövning/handläggning inom offentlig förvaltning är meriterande.

Du har erfarenhet av arbete med arkiv och är väl insatt i gällande lagstiftning.

Din datakunskap är god och du har förmåga att inhämta kunskap om de olika verksamhetssystemen som används.

Gott bemötande och god service är för dig en självklarhet. Att arbeta som avgiftshandläggare ställer stora krav på professionellt bemötande då du möter människor i olika livssituationer.

Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Som person är du strukturerad och noggrann och kan självständigt planera, organisera och utföra ditt arbete på ett effektivt sätt. Du driver dina ärenden framåt med god kvalitet. Du har god samarbetsförmåga och ser arbetet utifrån ett helhetsperspektiv.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.



Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Tillsvidare

Övrig information
Ekerö kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats för alla utifrån de behov av kompetens som verksamheten ställer.

Vi erbjuder friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och har rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Ekerö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Ekerö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Ekdahl, Enhetschef administrativa enheten 08-124 571 85
Lina Lund, Facklig företrädare - SSR 08-124 573 34
Madeleine Sjöstrand Gereholt, Facklig företrädare - SSR 08 - 124 572 31

Företag
Ekerö kommun

Adress
Ekerö kommun
Box 205
17823 Ekerö

Kontorsadress
Box 205

Jobbnummer
4525779

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ekerö kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ekerö kommun: