Socialförvaltningen söker en boendepedagog
Katrineholms kommun Socialförvaltningen / Behandlingsassistentjobb / Katrineholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla behandlingsassistentjobb i Katrineholm,
Vingåker,
Flen,
Finspång,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Katrineholms kommun Socialförvaltningen i Katrineholm Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!
Socialförvaltningen stödjer enskilda och familjer med sociala problem. Det kan handla om ekonomiska problem, missbruk, relationer och familjejuridiska frågor. Verksamheten regleras av ett antal lagar.
Socialförvaltningen ansvarar för biståndsprövningar, behandlingsinsatser enligt socialtjänstlagen, familjerättsliga ärenden, ärenden/insatser enligt LVU/LVM. Tillståndsgivning/tillsyn enligt alkohollagen samt handläggning enligt skuldsaneringslagen.
Publiceringsdatum2020-11-25ArbetsuppgifterSom boendepedagog inom socialförvaltningen tillhör du öppenvårdens vuxenstödsenhet och genomför insatser på uppdrag av enheten för utredning vuxna och/eller utredning sociala kontrakt. Förvaltningens gemensamma resurser utgör stöd gentemot allmänhet, verksamhet, nämnd och förvaltningsledning.
Vi söker dig som vill vara med och utveckla en redan väl fungerande verksamhet, där du ingår i ett team som består av boendepedagoger, boendecoacher, utredare, uppföljare och ledning.
Tjänsten som boendepedagog omfattar stöd i boendet, hjälpa till med kontakter gällande myndigheter, regionen (Case managementinriktat), samt ha motiverande samtal. Målgruppen är personer som hyr i andra hand genom socialförvaltningen och har ett träningsboende, samt personer som bor i socialförvaltningens stödboende. Dessa personer kan vara i behov av stöd pga. psykisk ohälsa, missbruksproblem och/eller sociala svårigheter.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad behandlingsassistent via yrkeshögskola eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, exempelvis KBT steg 1.
Meriterande är om du har en högskoleutbildning med lämplig inriktning.
Du är en stabil person med en mycket god, samarbetsförmåga, pedagogisk förmåga samt är strukturerad i ditt arbete. Du behärskar det svenska språket väl både i tal och skrift. Du kommer att skriva genomförandeplaner i vårt verksamhetssystem.
Vi lägger stor vikt i personlig lämplighet men inte minst söker vi dig som har hjärtat på rätta stället gällande målgruppen du kommer arbeta mot!
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.
Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse. Urval sker löpande under rekryteringsprocessen.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKatrineholms kommun Socialförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C44446/2020".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Katrineholms kommun (org.nr 212000-0340)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Katrineholms kommun Socialförvaltningen
Jobbnummer 5461971
Observera att sista ansökningsdag har passerat.