Socialförvaltningen söker biståndshandläggare

Höganäs kommun Socialförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Höganäs
2024-01-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialförvaltningen söker biståndshandläggare" (publicerad 2024-04-05) ⬅️


Visa alla socialsekreterarjobb i Höganäs, Bräcke, Helsingborg, Ängelholm, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Höganäs kommun Socialförvaltningen i Höganäs

Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!

Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i.

Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker!

Socialförvaltningen arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det innebär att den som får tjänsten erbjuds en spännande arbetsplats som fortlöpande förändras och anpassas utifrån medborgarnas och verksamheternas behov.

Publiceringsdatum
2024-01-19

Arbetsuppgifter
En av våra biståndshandläggare kommer att gå i pension och vi letar därför efter en ny kollega till vårt härliga team.

Vill du arbeta i en arbetsgrupp med mycket glädje och engagemang, som gärna utvecklas. Då är du välkommen med din ansökan!

Enheten för omsorg och funktionsstöd söker dig som är intresserad av ett viktigt och spännande uppdrag. Arbetet som handläggare innebär myndighetsutövning och förutsätter att du är noggrann och strukturerad. I arbetsuppgifterna ingår att informera, utreda, bedöma behov, fatta beslut om insatser samt följa upp beslut enligt Socialtjänstlagen. Du kommer att ha mycket kontakt med omsorgstagare och samarbeta med utförare, kollegor, anhöriga/företrädare samt andra aktörer inom verksamhetsområdet. Hos oss kommer du att ingå i ett team med erfarna kollegor och närvarande chef som stöd.

På enheten har vi ett gemensamt ansvar för att utveckla vår verksamhet genom uppsatta mål med fokus på proaktivt arbete och digitalt först, bidrar till en god arbetsmiljö samt har omsorgstagaren i centrum. Kommunikation och koncerntanke återspeglas alltid i vårt arbete.



Kvalifikationer
Vi lägger stor vikt vid din personlighet och söker dig som tycker om att arbeta självständigt såväl som i team och gillar att dela med dig av din kunskap. För att trivas i rollen bör du ha fallenhet för att bygga relationer då du kommer att ha många olika kontakter, både internt och externt. Vi önskar att du som söker är nyfiken, kreativ och gillar utveckling. Rollen kräver att du har ett strukturerat arbetssätt samt god prioriteringsförmåga. Du arbetar rättssäkert och har en mycket god kommunikativ förmåga i så väl tal som skrift.

Vi söker dig som är socionom/socialpedagog med socialrätt eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska ha god kunskap och erfarenhet inom myndighetsutövning samt de krav på dokumentation som finns inom området. Tjänsten kräver att du innehar B-körkort samt kör bil.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetssättet Individens behov i centrum, IBIC, arbete i verksamhetssystemet Lifecare samt i samverkansverktyget Mina Planer.

Vi tillämpar löpande rekrytering, så ansök redan idag!



ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1271178".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Höganäs kommun (org.nr 212000-1165), https://www.hoganas.se/jobb--karriar/hoganas-kommun-som-arbetsgivare.html

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Höganäs kommun Socialförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Anna-Carin Paulsson
anna-carin.paulsson@hoganas.se
042-337132

Jobbnummer
8405429

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Höganäs kommun Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Höganäs kommun Socialförvaltningen: