Socialförvaltningen i Ockelbo kommun söker en kvalitetsutvecklare

Ockelbo kommun, Individ- och familjeomsorgen / Socialsekreterarjobb / Ockelbo
2024-06-28


Visa alla socialsekreterarjobb i Ockelbo, Sandviken, Gävle, Ovanåker, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ockelbo kommun, Individ- och familjeomsorgen i Ockelbo

Ockelbo kommun är en Plats att växa och vi som arbetar här värnar om våra medborgare och att ständigt utveckla kommunen. Vår vision är att vara en attraktiv arbetsgivare och att vi som arbetar här är stolta och engagerade i våra arbeten. En viktig framgångsfaktor tror vi är att skapa samma möjligheter att växa för våra medarbetare som för våra medborgare och i vår lilla kommun med ca. 500 medarbetare finns det möjligheter att göra skillnad på riktigt! Här arbetar alla verksamheter i närhet till varandra och med korta beslutsvägar blir delaktighet och möjlighet att påverka en naturlig del i vardagen.

Vi erbjuder alla våra månadsanställda medarbetare olika förmåner bl.a. möjlighet att semesterdagsväxla så beroende på ålder kan du ha upp emot 37 semesterdagar på ett år. Vi har även 2 000 kr i friskvårdsbidrag varje år samt tillgång till Falck Personalstöd. För oss är det också viktigt att alla medarbetare har möjlighet att kunna förena arbetsliv med privatliv.

Vill du ha ett meningsfullt arbete där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss? Hos oss inom Individ- och familjeomsorgen (IFO) kan du som medarbetare känna att du kan göra skillnad för medborgare varje dag i ditt dagliga arbete. Individ och familjeomsorg är den enhet inom Socialförvaltningen i Ockelbo kommun som handhar försörjningsstöd, familjerådgivning, familjerätt, öppenvårdsinsatser, missbruk. Tillstånd och tillsyn enligt alkohollagstiftningen barn och ungdomsärenden m.m.

Vi har ett gott arbetsklimat och en balanserad arbetsbelastning som tillåter oss att gå hem med gott samvete efter dagens slut. Kontinuitet är en annan av våra styrkor, vi har möjlighet att följa ett ärende hela vägen fram. Vår arbetsledning gör sitt bästa för att vara närvarande och stöttande samt uppmuntra till nytänkande. Inom individ- och familjeomsorgen finns extern handledning och möjlighet till kompetensutveckling. Vi har flextidsavtal.

Publiceringsdatum
2024-06-28

Arbetsuppgifter
Socialtjänsten behöver ställa om till förebyggande, tillgängliga, tillitsskapande, jämställda och kunskapsbaserade arbetssätt både utifrån den nya socialtjänstlagen och för att möta andra utmaningar. Kvalitetsutvecklaren har sitt arbetsområde inom individ- och familjeomsorgen och ska vara ett stöd till socialchef, verksamhetschefer, handläggare och politiker.

I rollen som Kvalitetsutvecklare kommer fokus vara den nya socialtjänstlagen och att projektleda införandet av den genom att planera, leda och implementera de förändringar som ska genomföras lokalt.

Som kvalitetstutvecklare arbetar du dels med fasta arbetsuppgifter på uppdrag från ledningsgruppen, uppdragen kan ändras utifrån verksamheternas behov. Tjänsten innefattar även exempelvis projektledning, utredningar, framtagande av styrande dokument, kvalitetsledningssystem och omvärldsbevakning. Du arbetar både enskilt och i samarbete med kollegor i olika uppdrag och kommer ha ett nära samarbete med förvaltningens andra kvalitetsutvecklare.

Kvalifikationer
Du är socionom eller har annan relevant högskoleutbildning. Du har mångårig erfarenhet av socialtjänsten - gärna med projektledning, övergripande frågor, förändringsledning eller motsvarande. I ditt arbete är du ansvarstagande, strukturerad och kan förstå helheten utan att tappa vikten av detaljerna. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.

För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha en god social kompetens, vara lyhörd och framför allt nyfiken i mötet med människor. Som person är du driven och idérik, har en förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Vidare är du prestigelös, lösningsfokuserad och tycker om att nå framgång.

Det är också viktigt att du har ett flexibelt förhållningssätt, lätt för att samverka och skapa förtroendefulla samarbeten med olika verksamheter.

För anställning krävs utdrag ur brottsregistret.
Provanställning kan komma att tillämpas vid behov.
Urval och kallelse till intervju kommer starta v. 34.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Bor du utanför Ockelbo?
Det är närmare än du tror; med X-trafik tar det 22 minuter från Gävle, 35 minuter från Sandviken och 35 minuter från Bollnäs att komma hit.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C200607".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ockelbo kommun (org.nr 212000-2288)

Arbetsplats
Ockelbo kommun, Individ- och familjeomsorgen

Kontakt
Enhetschef IFO
Nedzad Lujinovic
nedzad.lujinovic@ockelbo.se
0297-55567

Jobbnummer
8776259

Prenumerera på jobb från Ockelbo kommun, Individ- och familjeomsorgen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ockelbo kommun, Individ- och familjeomsorgen: