Social och driven administratör till IFO Socialförvaltningen

Härjedalens kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun, Socialförvaltningen i Härjedalen, Hällefors eller i hela Sverige

Livskraft, äkthet och närhet är kärnvärden i Härjedalens kommun

Livskraft - företagsamhet, nyfikenhet och utvecklingslust präglar näringsliv skolor, byar och föreningar. Äkthet - med naturen, kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen för kvalitet, kunnande och hållbar utveckling. Närhet - Härjedalen ska präglas av värme, öppenhet och tolerans. Här får du möjlighet att göra skillnad och hjälpa andra.

Avdelning Individ och familjomsorg/bistånd i Härjedalen är en avdelning för myndighetsutövning och öppenvård. Inom myndighetsenheten ingår: ekonomiskt bistånd, budget och skuldrådgivning, utredning och insatser för barn och unga och dess familj, utredning och insatser för beroendeproblematik, familjrätt, utredning för ensamkommande barn och ungdomar, samt utredning för äldre och funktionsnedsatta.

Vår enhet, Individ och Familjomsorg/Bistånd har ambition att ständigt vidareutvecklas och förbättras i takt med samhällsutvecklingen och dem utmaningar som vi möter. Vi som arbetar inom enheten är bland annat socialsekteterare, behandlare, handläggare och utredare. Vi är en relativt liten arbetsgrupp med närhet till närmaste chef och avdelningschef.

Publiceringsdatum
2016-10-17

Dina arbetsuppgifter
• Hos oss är det viktigt att du aktivt deltar i att utveckla din egen roll och dina arbetsuppgifter för att vi ska hitta nya arbetsätt och utvecklas som arbetsplats. Dina arbetsuppgifter som administratör inom socialtjänsten kommer att innebära varierade arbetsuppgifter och innehålla en hög grad av självständigt arbete. Du kommer framför allt att fungera som ett administrativt stöd till socialsekreterare och enhetschef. Dina arbetsuppgifter kommer att handla om dokumenthantering, arkivering och posthantering, samt att upprätthålla kontakter såväl internt och externt. Vi söker en serviceinriktad och flexibel person som kan hantera olika situationer på ett ansvarsfullt sätt. Du har förmåga att arbeta självständigt och trivs att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter

Kvalifikationer
• Krav:Du har gymnasieutbildning med ekonomisk, samhällsvetenskaplig eller administrativ inriktning eller motsvarande som bedöms likvärdig.
• Du har god datorvana och kunskap om Microsoft Office
• Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska . Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

Utbildningsinriktning:
• Examenstitel: Administratör

Utbildningsnivå:
• Gymnasium

Vi erbjuder:
• ett nära och tydligt ledarskap och en positiv arbetsgemenskap
• - ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter
• - flextid
• - friskvård på arbetstid
• - delaktighet i utvecklingen av verksamheten
• Inför rekryteringsarbetet har Härjedalens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi avsäger oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstid > 6 månader.

Ersättning
Månadslön
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-13
Ange följande referens när du ansöker: 3233216522
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Quarnå, Enhetschef IFO (+46) 0680 16131 (+46) 0680 16100
Margit Andersson, Ombud SSR (+46) 0680 16138 (+46) 0680 16100

Företag
Härjedalens Kommun, Socialförvaltningen

Adress
Härjedalens Kommun, Socialförvaltningen
Medborgarhuset
84280 Sveg

Kontorsadress
Ringvägen 2, 84233 Sveg

Jobbnummer
3109113

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun, Socialförvaltningen: