Snabblärd och serviceglad helpdeskmedarbetare i Örebro? Se hit!
Perido AB / Supportteknikerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Örebro,
Arboga,
Köping,
Nacka,
Katrineholm eller i
hela Sverige Vi på Perido söker en helpdeskmedarbetare till vår kund, ett statligt verk som arbetar med att utforma regler och att ge tillstånd samt kontrollerar att reglerna efterlevs. De agerar med hänsyn till bland annat hälsa och miljö och har i sin kontakt med omvärlden en hög nivå av service. Kunden har ett flertal kontor över hela landet och den här tjänsten är placerad i centrala Örebro.
I rollen som helpdeskmedarbetare är ditt främsta ansvar att se till att IT-utrustning och applikationer fungerar felfritt för myndighetens slutanvändare. Du arbetar med teknisk support och incident- och problemaktiviteter för verkets IT-lösningar vilket innefattar hantering av användarförfrågningar, svara på mail och samtal från kunder, partners och medarbetare samt att skapa ärenden i felhanteringssystemet. I tjänsten förekommer även vissa administrationsuppgifter, såsom att ta bort och skapa nya användare i verksamhetssystemet. Du instruerar och vägleder slutanvändarna inom IT- och telefonirelaterade frågor och felanmälningar via telefon, fjärrstyrning och chatt. Vidare koordinerar och eskalerar du ärenden till rätt supportgrupps instanser och arbetar aktivt med att förbättra interna rutiner och processer.
Vi tror att du som söker denna tjänst har lätt för att engagera dig och gillar att ge service av högsta kvalitet. Vissa dagar inkommer många incidenter och ärenden och det är därför viktigt att du trivs i en miljö med högt tempo. Det är viktigare att du är nyfiken och gärna lär dig nya saker än att du har djupa IT-kunskaper.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2017-12-29Kravprofil för detta jobb• Gymnasial utbildning
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
• Goda kunskaper i MS Office
• Kunskaper i ärendehanteringssystem
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag till 2018-08-31 med chans till förlängning. Tillträde 2018-02-02.
Så ansöker duAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Är du en duktig och engagerad person som tycker om att dela med dig av din kunskap inom IT och teknik? Har du dessutom tidigare erfarenhet av att arbeta med support via telefon och chatt? Då kan det här vara uppdraget för dig!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 90 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 16307SP i ämnesraden.
Kontaktuppgifter för detta jobbFrågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-28
Ange följande referens när du ansöker: 16307SP
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinav 15, 8 tr
Jobbnummer 3879300
Observera att sista ansökningsdag har passerat.