Skolsekreterare vid P A Fogelströms gymnasium
Stockholms Stad / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
2017-10-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skolsekreterare vid P A Fogelströms gymnasium" (publicerad 2018-10-30) ⬅️
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad i Stockholm,
Solna,
Upplands Väsby,
Södertälje,
Österåker eller i
hela Sverige Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
I höstas började de första eleverna på Stockholm Stads nya gymnasieskola på Södermalm, P A Fogelströms gymnasium.
Med ambitionen att bli Stockholms bästa gymnasieskola söker vi nu dig som vill vara med på resan från början. Skolan dimensioneras, för att ta emot upp emot 750 elever på Ekonomi- och Naturvetenskapsprogrammen, och 50 anställda.
Vi kommer tillsammans att bygga en skola med höga förväntningar på elevernas måluppfyllelse och ett starkt fokus på det högskoleförberedande uppdraget. Vår övertygelse är att detta kräver att vi målmedvetet jobbar tillsammans med elevernas utveckling. Vägen dit går dels via kunniga och självständiga pedagoger i klassrummet och dels via samverkan i hela personalgruppen. Det kommer med andra ord att förväntas av dig att du både är en självklar specialist inom ditt område och en lika självklar kugge i vårt gemensamma maskineri.
Vi har höga ambitioner och vet att en väl fungerande grundstruktur är avgörande för kvaliteten på undervisningen. Därför är du som skolsekreterare central.
För mer information om skolan, se hemsidan
http://pafogelstromsgymnasium.stockholm.se/ eller Instagram pa_fogelstroms
Publiceringsdatum2017-10-17Dina arbetsuppgifterTjänsten som skolsekreterare innebär att sköta det administrativa arbetet på skolans expedition, vara administrativt stöd till rektor, och ge god service till medborgare, elever och skolans personal.
Du kommer att vara en del av expeditionen och delta i dess dagliga verksamhet och kommer då att arbeta med alla de administrativa processerna men med fokus på elevadministration, personaladministration, ekonomiadministration, arkiv, diarieföring samt protokollskrivande.
- Elevadministration; in- och utskrivning av elever, uppdatering av elevregister i Barn och elevregistret mm.
- Personaladministration - anställningsavtal, uppsägningar/avslut, varsel, ändringar, personalrapportering och uppföljning.
- Ekonomiadministration - kontering, godkännande av fakturor samt uppföljning etc.
KvalifikationerFör tjänsten krävs att du har relevant utbildning samt tidigare arbetslivserfarenhet inom skolverksamhet och administration. Goda datakunskaper är en självklarhet liksom erfarenhet av administrativa stödprocesser.
Dessutom krävs för tjänsten god samarbetsförmåga på alla plan i organisationen men även förmåga att planera och organisera ditt arbete självständigt.
Meriterande är kunskap i gymnasieskolans nuvarande administrativa system. (Agresso, Lisa, Barn- och elevregistret, Elevdokumentation, Skola24, Novaschem)
Övrig informationTjänsten är ledig under förutsättning att den ej tas i anspråk av personal med företrädesrätt inom staden.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2018-01-02 eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadsslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-31
Ange följande referens när du ansöker: 2017/6077
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNiklas Eklund, Administrativ chef 08-508 329 54
FöretagStockholms stad
AdressStockholms stad
Blekingegatan 55
11856 Stockholm
KontorsadressBlekingegatan 55
Jobbnummer 3754591
Observera att sista ansökningsdag har passerat.