Skattehandläggare kupongskatter, Solna (visstid)
Skatteverket / Juristjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Storföretagsregionen ansvarar för all skattehantering avseende de allra största företagen i Sverige och de företag som står under finansinspektionens tillsyn samt för all hantering av punktskatt. Företagen som hanteras inom regionen har ofta internationella skattefrågor av varierad komplexitet. Vi har fokus på att utveckla våra arbetssätt så att vi genom förebyggande aktiviteter och genom kontroll minskar medvetna och omedvetna skattefel. I detta arbete deltar alla medarbetare aktivt. På storföretagsskattekontoret i Solna är vi ca 150 medarbetare.
Vi söker nu under en begränsad tid skattehandläggare för att hantera kupongskatteärenden i Solna.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du främst arbetar med löpande ärendehandläggning av kupongskatt. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda och besluta i ärenden. I arbetet ingår telefonkontakt och skriftväxling både på svenska och engelska.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har pågående eller nyligen avslutad akademisk utbildning inom juridik eller ekonomi
• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har mycket god förmåga att samarbeta
• är noggrann och ansvarstagande
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• har servicekänsla och inger förtroende.
• har en god kommunikativ förmåga i svenska och engelska både i tal och skrift.
Det är meriterande om du i första hand har erfarenhet av myndighetsutövning. I andra hand har relevant administrativ arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller juridik.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tidsbegränsad från 1 april tom 31 dec 2016.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-03-03Ersättningindividuell
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSynnöve Emilsson Trångteg, sektionschef 010-5742125
Helene Hedin, HR-konsult 010-574 82 97
Thomas Viklund, facklig kontaktperson Saco 010-574 25 32
Catharina Almfjord, facklig kontaktperson ST 010-574 14 41
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
171 94 solna
17194 solna
Kontorsadress171 94 solna
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2704079
Observera att sista ansökningsdag har passerat.