Skattehandläggare, Kristianstad
Skatteverket / Ekonomijobb / Kristianstad
2014-01-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Kristianstad" (publicerad 2018-01-16) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Kristianstad,
Simrishamn,
Älmhult,
Lund,
Ängelholm eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du via telefon kommer att svara på frågor från våra medborgare. Arbetet innefattar även att granska privatpersoners och näringsidkares inkomsttaxering. Du söker och ger information samt utreder, analyserar och beslutar i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök.
Vi söker handläggare för tidsbegränsad anställning till skattekontoret i Kristianstad mellan 1 april till den 30 september.
På skattekontoret i Kristianstad är vi ca 75 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik om minst 80 p/120 hp alternativt YH/KY -utbildning till redovisningsekonom omfattande 400 YH-poäng/80 KY-poäng
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• har hög arbetskapacitet och förmåga att jobba mot deadlines
• kan göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har mycket god förmåga att samarbeta
• är noggrann och ansvarstagande
• har servicekänsla och inger förtroende.
Det är meriterande om du
tidigare arbetat med handläggande arbetsuppgifter inom skatteområdet. Det är även meriterande om du har godkända akademiska poäng i beskattnings- eller skatterätt om minst 20p/30hp.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tidsbegränsad t.o.m 30 september 2014.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2014-01-27Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Grieger, kontorschef 010-573 75 79
Ingela Persson, sektionschef 010-5737611
Agneta Bengtsson, sektionschef 010-5746801
Hanna Kvarnholt, HR-konsult 010-574 93 93
Susanne Lundgren, HR-konsult 0709-83 76 98
Eva Viberg, facklig kontaktperson Saco 010-573 75 41
Ewa Nilsson, facklig kontaktperson ST 010-573 76 19
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1761736
Observera att sista ansökningsdag har passerat.