Skattehandläggare, Eskilstuna
Skatteverket / Ekonomijobb / Eskilstuna
2013-09-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Eskilstuna" (publicerad 2018-02-01) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Eskilstuna,
Västerås,
Strängnäs,
Enköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär
att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon och skriftväxling. Som skattehandläggare kommer du i denna tjänst arbeta med bland annat moms och arbetsgivaravgifter.
Placering kommer att vara på skattekontoret i Eskilstuna, här arbetar för närvarande ca 100 medarbetare fördelat på 5 sektioner.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har juridisk examen
• har goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier och kan snabbt sätta dig in i olika datasystem.
• har goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift
• har ett gott bemötande och servicekänsla
• kan göra självständiga bedömningar och har god beslutsförmåga
• är flexibel och har förmåga att hantera många ärenden parallellt och arbeta i ett högt tempo
• har förmåga att stödja och samverka
• har god kommunikativ och pedagogisk förmåga
Det är meriterande om du
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av liknande arbete, gärna inom skatteområdet. Det är också meriterande om du har aktuell erfarenhet av bemötande via telefon eller personliga möten. Det är även meriterande om du har goda språkkunskaper i engelska i tal och skrift.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-09-19Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Zettervall, sektionschef 0767-22 47 18
anna.zettervall@skatteverket.seCaroline Ericsäter, HR-konsult 010-572 39 40
caroline.ericsater@skatteverket.seDinka Hodzic, facklig kontaktperson ST 010-576 46 38
Josefin Fernandez, facklig kontaktperson Saco 010-576 46 34
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1657074
Observera att sista ansökningsdag har passerat.