Sjuksköterskor med koordinatorfunktion till Kirurgkliniken
Region Västmanland / Sjuksköterskejobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Västmanland i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Hos oss erbjuds du ett varierande, spännande, roligt och betydelsefullt arbete där du gör skillnad och skapar trygghet för patienterna. Ingen dag är den andra lik och varje dag möts du av spännande och roliga utmaningar.
Om arbetsplatsen
Vi är en klinik med öppet klimat och god gemenskap. Kirurgi är en bred och spännande specialitet vilket gör att du som sjuksköterska ständigt kommer att utvecklas och växa i din profession.
Publiceringsdatum2022-06-09Dina arbetsuppgifterI ditt jobb som vårdplatskoordinator tilldelar du vårdplatser för patienter från akutmottagningen samt koordinerar överflyttningar av patienter mellan sjukhusets avdelningar samt regionens sjukhus. Koordinator skall hålla sig uppdaterad angående patientbeläggningen, i första hand på kirurgkliniken men även för resterande del av sjukhuset, detta för att kunna utnyttja vårdplatserna effektivt.
Hos oss på kirurgkliniken har vi både akut kirurgi och trauma med intag dygnet runt från akuten men vi har även planerad kirurgi. Din tjänst är på kliniken och du jobbar övergripande på hela kliniken i ditt koordinerande uppdrag. Du stöttar även upp dina sjuksköterskekollegor med sedvanliga sjuksköterskeuppgifter som ambulerande sjuksköterska.
Du arbetar utifrån ett helhetsperspektiv i ett multiprofessionellt team där vi tillsammans sätter patienten och patientens delaktighet i fokus.
KvalifikationerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med minst 1 års erfarenhet. Om du har erfarenhet av arbete i akutvård är det meriterande. Du får gärna ha vana av att arbeta i journalsystemet Cosmic men det är inget krav.
Koordinatorskapet ställer höga krav på personlig lämplighet, social kompetens och samarbetsförmåga. Stresstålighet, förmåga till strategiskt tänkande och ett objektivt förhållningssätt är också egenskaper som efterfrågas. Hög kompetens och erfarenhet krävs för att kunna koordinera de olika diagnoserna till rätt instans. Förmåga att se helheten ur ett patientsäkerhets- och sjukhusperspektiv samt god kännedom om sjukhusets organisation är en förutsättning för att kunna utföra uppdraget.
Vi ser fram emot din ansökan! Om du har frågor kring tjänsten får du gärna kontakta vår enhetschef Tina Gustafsson. Du är också välkommen att hospitera hos oss om du skulle önska.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, heltid. Arbetstid dag, kväll och helg. Tillträde efter överenskommelse.
Vi kommer att kontakta dig som är aktuell för intervju under vecka 36 och intervjuerna kommer att genomföras under vecka 37.
Välkommen med din ansökan senast 31 augusti 2022.
Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Bifoga gärna intyg och betygshandlingar med din ansökan.
Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.
Region Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 7 000 anställda. Vår huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.
Titta gärna på vår informationsfilm:
https://youtu.be/7qLByHRP6mYVaraktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION VÄSTMANLAND
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Västmanland (org.nr 232100-0172),
https://regionvastmanland.se Arbetsplats Region Västmanland
Kontakt Hanna Hassel, Biträdande enhetschef
021-17 58 31 Jobbnummer 6729169
Observera att sista ansökningsdag har passerat.