Sjuksköterska Till Palliativ Vård Och Asih I Ystad
Region Skåne, Primärvården / Sjuksköterskejobb / Ystad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Ystad,
Tomelilla,
Skurup,
Sjöbo,
Simrishamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Primärvården i Ystad,
Tomelilla,
Skurup,
Sjöbo,
Svedala eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Palliativ vård är lindrande vård då sjukdomen inte längre kan botas. Behandlingen inriktas på att förebygga och lindra symtom och stödja närstående. Vi ansvarar för den specialiserade palliativa vården i sydöstra Skåne.
Verksamheten består av avancerad sjukvård i hemmet (ASIH) och en vårdavdelning med åtta platser. För den vård vi bedriver finns det inga begränsningar till diagnoser eller ålder men det kan till exempel vara patienter med cancersjukdom, avancerad hjärtsvikt, KOL eller neurologisk sjukdom. Vi arbetar i team bestående av läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, arbetsterapeut, sjukgymnast, kurator och medicinsk sekreterare. Vi samarbetar kring gemensamma patienter med kommunerna Simrishamn, Tomelilla, Sjöbo, Skurup samt Ystad.
Brinner du för ditt yrke och trivs med varierande arbetsuppgifter? Vill du vara med och bidra till vår goda vårdkvalitet och utvecklandet av vår verksamhet? Då kan det vara just dig vi söker!
Publiceringsdatum2019-02-20ArbetsuppgifterSom sjuksköterska inom palliativ vård och ASIH i Ystad arbetar du i ett tvärprofessionellt team där målet med vården är att samverka kring de symtom som patienten besvärs av för att uppnå högsta möjliga livskvalitet. Det innebär att tillgodose patientens psykiska, fysiska, sociala, andliga och existentiella behov samt att ge stöd till de närstående. Det övergripande målet för Skånes palliativa vård och ASIH är att erbjuda en likvärdig vård för alla invånare i Skåne oberoende av diagnos, ålder och bostadsort.
KvalifikationerVi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Har du en specialistutbildning inom onkologi och/eller palliativ vård är detta meriterande. Har du kunskap i journalsystemet Melior ser vi det som ett plus.
Språkkunskap i svenska lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Det kan också innebära godkänt betyg i svenska 3 alternativt godkänt betyg i svenska som andraspråk 3, eller godkänt resultat på kurs i svenska för utomnordiska studenter motsvarande 60 hp.
Du är trygg och stabil som person och bedriver ditt arbete självständigt på ett ansvarsfullt sätt. Vi värderar samarbetsförmåga högt och ser att du är en initiativtagande person. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi hoppas att du vill vara med och bidra till vår goda vårdkvalitet och utvecklandet av vår verksamhet.
I denna rekrytering sker löpande urval.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
För att lyckas i rollen tror vi att du är en god ambassadör för våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt.
På
www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Deltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2019-05-01 eller enligt överenskommelse. Möjlighet till deltid finns vid intresse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-13
Ange följande referens när du ansöker: A851415
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Nilsson, Enhetschef 0411-89 70 25
FöretagRegion Skåne, Primärvården
AdressRegion Skåne, Primärvården
Västra Storgatan 12
29189 KRISTIANSTAD
KontorsadressVästra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
Jobbnummer 4623893
Observera att sista ansökningsdag har passerat.