Sjuksköterska till Diabets-/Njuravdelningen
Region Västmanland / Sjuksköterskejobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Västmanland i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Diabetes- och njuravdelningen söker Sjuksköterskor
Är du intresserad av att arbeta med diabetes och njurpatienter så är du välkommen att bli en av oss. Diabetes och njuravdelningen är en del i Endokrin och njurmedicinska sektionen. Där ingår även dialysmottagningen vilket ger möjlighet att rotera mellan avdelning och mottagning. Det finns även möjlighet att rotera mellan avdelning och MIMA. Tycker du som vi att det är en spännande utmaning att arbeta med personcentrerad vård i samverkan så skicka in en ansökan till oss senast den 30/4 2017.
Diabetes- och njuravdelningen är en avdelning med nitton vårdplatser i nya fräscha lokaler med flertalet enkelrum. På vår avdelning vårdar vi främst patienter med sviktande njurfunktion, patienter med diabetes och andra endokrina sjukdomar.
• Vill du arbeta nära patienter med nyupptäckt diabetes?
• Vill du handleda och vägleda diabetespatienter?
• Vill du lära dig mer om njursjukvård och arbeta med patienter som har peritonealdialys?
• Vill du ha möjlighet att rotera mellan avdelning och mottagning?
I så fall kan vår avdelning vara något för dig!
Arbetsbeskrivning Vi arbetar i team med personcentrerad vård där du som medarbetare har flera kompetensutvecklingsdagar under ett år. Ditt arbetsområde kommer att omfatta sedvanliga sjuksköterskeuppgifter. Verksamheten har ett stort patientflöde och det är viktigt att du kan prioritera, är trygg i att fatta egna beslut och att du kommunicerar på ett tydligt sätt.
Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, meriterande är om du har utbildning inom diabetes- och/eller njursjukvård. Eftersom en del i arbetet handlar om dokumentation i journal-systemet Cosmic är det viktigt att du också har goda skriftliga kunskaper i svenska språket. Förutom interna samarbeten med andra yrkesgrupper kommer du att ha många externa kontaktytor kring patienten, anhöriga, biståndshandläggare vid kommunen samt hemtjänst. En god samarbetsförmåga är därför av stor vikt.
Anställningsvillkor Tillsvidareanställning, 75-100%, ej nattjänstgöring. Schemaläggning sker individ- och verksamhetsanpassat i ISP. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast 30/4 2017 !
Urvalsarbete och intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden varför vi ber dig att skicka din ansökan snarast möjligt! Bifoga inte betygshandlingar med din ansökan, dessa ber vi dig ta med vid en eventuell intervju.
Region Västmanland eftersträvar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund för att möta framtidens behov. Vi samarbetar med "Jobba i Västerås". Besök deras hemsida, jiv.se, för att få information om Västerås och vilket stöd Medflyttarakademin kan ge till dig och din respektive vid en flytt till Västerås.
Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.
Region Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 6 500 anställda. Vår huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-01-26ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Lundbäck, tf Enhetschef 021-176318
Susanne Lind, tf Enhetschef 021-176316
Sofia Modigh, Kontakt Vårdförbundet 021-176310
FöretagRegion Västmanland
AdressRegion Västmanland
Region Västmanland
72189 Västerås
KontorsadressRegion Västmanland
Jobbnummer 3285274
Observera att sista ansökningsdag har passerat.