Sjuksköterska / Röntgensjuksköterska till Mammografin i Falun/Bo
Region Dalarna / Sjuksköterskejobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Dalarna i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Leksand eller i
hela Sverige Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!
ARBETSBESKRIVNING
Mammografin i Dalarna söker nu två stycken nya medarbetare till vårt team då vi har pensionsavgångar framför oss.
Vi arbetar i team med läkare, sköterskor, undersköterskor och medicinska sekreterare och har ett väl utbyggt samarbete med patologkliniken och kirurgkliniken.
Att arbeta med mammografi innebär att man dagligen möter många kvinnor i alla åldrar,
Det är ett stimulerande arbete där du på kort tid skall bygga förtroende och utföra undersökningen på ett professionellt sätt.
Arbetet är varierande mellan bland annat hälsokontroller, kliniskt arbete och telefonrådgivning.
Varje år kallar vi ca 35 000 kvinnor mellan 40 och 74 år på hälsokontroller, tar emot för uppföljningar och kontroller efter cancer samt för de med hereditet för bröstcancer. Utöver det tar vi emot de kvinnor med symptom från brösten på kliniska undersökningar och utför mammografi, ultraljud, provtagningar och MR.
Hälsokontrollerna utförs främst i Borlänge och Mora, medans den kliniska verksamheten är belägen i Falun.
Till dessa tjänster söker vi personal för rotation mellan Falun och Borlänge.
Vill du vara en del av vårt team?
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad röntgensjuksköterska eller sjuksköterska med några års erfarenhet.
Vår verksamhet är teknisk och digitaliserad så du bör ha en god datorvana.
Du är lugn och trygg och har förmåga att på kort tid skapa förtroende.
Då vi i hälsokontrollerna har ett stort flöde patienter behöver du gilla ett högt tempo, vara strukturerad och kunna prioritera i ditt arbete.
Region Dalarna värnar om en hälsosam arbetsmiljö för våra medarbetare samt säkra och trygga möten med medborgare, patienter, kunder och samarbetspartners. Som en del i vår rekryteringsprocess genomför vi därför drogtest innan erbjudande om anställning, samt kontrollerar ditt vaccinationsbevis då Region Dalarna har som krav att våra medarbetare ska vara vaccinerade mot covid-19.
Alla anställda inom Region Dalarna som arbetar i en verksamhet där direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar förekommer ska uppvisa godtagbart utdrag ur Polisens belastningsregister. Före erbjudande av anställning ska ett giltigt utdrag uppvisas i osprättat kuvert.
Region Dalarna tillämpar krigsplacering i samband med nyanställning. Detta innebär att du som arbetstagare har ett lagkrav att ta dig till ordinarie arbetsplats i händelse av högsta beredskap.
Region Dalarnas uppgift är att göra Dalarna till en ännu bättre plats att leva på. Vi har ett brett uppdrag så möjligheterna är stora att du hittar ditt drömjobb hos oss! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, hjälpmedel, kollektivtrafik och folkhögskolor, samt arbetar med folkbildning, forskning, folkhälsa och kultur. Vi arbetar också med utvecklingsfrågor inom infrastruktur, näringsliv, arbetsmarknad och miljö. Vår värdegrund Öppenhet, Respekt och Ansvar ska genomsyra hela vår organisation. Det ledarskap Region Dalarna strävar mot beskrivs utifrån orden: tydlighet, mod och tillit.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på regiondalarna.se/jobb
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Tillsvidare
Publiceringsdatum2022-03-24ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION DALARNA
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "50:2022:177".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Dalarna (org.nr 232100-0180)
Arbetsplats Region Dalarna
Kontakt Bitr platschef
Anita Johansson
Anita.M.Johansson@regiondalarna.se 023-49 28 05 Jobbnummer 6468511
Observera att sista ansökningsdag har passerat.