Sjuksköterska/ambulanssjuksköterska till Ambulansen i Årjäng
Region Värmland / Sjuksköterskejobb / Årjäng
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Årjäng,
Eda,
Arvika,
Bengtsfors,
Åmål eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Värmland i Årjäng,
Eda,
Arvika,
Säffle,
Grums eller i
hela Sverige Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8600 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling, kollektivtrafik samt kultur och bildning.
Hälso- och sjukvården är Region Värmlands största verksamhet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Vi driver vårdcentraler över hela länet och många andra specialistmottagningar. I Värmland finns akutsjukhus i Arvika, Karlstad och Torsby.
Om verksamheten
Ambulanssjukvården i Värmland är länsövergripande med ambulanser placerade på tolv orter.
Vi arbetar för en god arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter och en individuellt anpassad inskolning. Alla nyanställda genomför en fyra veckors introduktions- och befattningsutbildning.
Hälso- och sjukvård utgår från våra patienters behov och medarbetarnas kompetens. Vi vill driva hälso- och sjukvården framåt tillsammans med våra medarbetare.
Vi söker nu två nya medarbetare till ambulansstationen i Årjäng.
Publiceringsdatum2023-09-15Dina arbetsuppgifterAmbulanssjukvården utmanas av det akuta omhändertagandet av skadade och sjuka i olika miljöer. Genom bedömning och hänvisning medverkar vi till att omhändertagandet sker på rätt vårdnivå. Arbetet innefattar sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska inom ambulanssjukvård. Tjänstgöring både dag och natt.
KvalifikationerVi söker legitimerade sjuksköterskor och ambulanssjuksköterskor med minst ett års klinisk erfarenhet. B-körkort är ett krav med minst tre års körvana. C1/C-körkort är meriterande.
Vi ser att du är en trygg, ansvarsfull och stabil person. Du är flexibel med en god samarbetsförmåga. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.
Uppfyller du grundkraven och vill hospitera ett arbetspass är du välkommen att kontakta Eila Autio, se kontaktuppgifter nedan.
Varmt välkommen med din ansökan!
Innan eventuell anställning ska du genomföra arbetstester samt genomgå en godkänd hälsokontroll som sker i regionens regi. Region Värmland verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar obligatoriskt drogtest vid nyanställning av personal.
https://www.regionvarmland.se/berattelserÖvrig informationI samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.
Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Månadslön, individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RS/232066".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Värmland (org.nr 232100-0156)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Ambulanssjukvård Värmland, Ambulanssjukvård Årjäng
Kontakt Eila Autio, ambulanschef
072-5384325 Jobbnummer 8115789
Observera att sista ansökningsdag har passerat.