Sjukresehandläggare
Region Jämtland Härjedalen, Servicecenter / Butikssäljarjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Servicecenter i Östersund Inom Region Jämtland Härjedalen kan patienter få bidrag för sina resor till och från vården. Vissa patienter kan även få hjälp med resekoordinering. Resorna sker oftast inom regionen, men i många fall även utanför regionen och ibland utanför landet. Sjukreseservice uppgift är bland annat att genom rätt myndighetsutövning och tillämpning av regelverk, ge information och service kring sjukresor till både patienter och personal inom sjukvården. . Sjukresehandläggning innebär bedömning av en patients förmåga i relation till olika färdsätt. Samtidigt ge service och koordinering av resor och boende via många olika kanaler. Digitala som traditionella.
Publiceringsdatum2018-11-16Arbetsuppgifter• Svara på frågor kring sjukresors regelverk och dess tillämpning
• Koordinera resor mellan till och från sjukvård inom eller utanför regionen.
• Bedöma behov av färdsätt, utifrån patienters situation och Region Jämtland Härjedalens regelverk för sjukresor.
• I viss mån hantera bidragshandläggning av sjukreseärenden.
• Kommunicera med patienter, vårdanställda och annan servicepersonal för att organisera transporter och resor.
• På ett kreativt sätt använda internet och dess möjligheter för att ta fram bästa och billigaste metoderna för att resa och bo inom och utanför Sverige.
• Obehindrat förstå och kunna göra sig förstådd på svenska och engelska i tal och text.
• Bedriva god service till patienter och vårdanställda via telefon, mail och fysiska möten.
• Vara med och utveckla rutiner och förbättringar inom området.
Målet är att effektivisera sjukreseadministrationen samt tillse att patienter får samma information och villkor för resor i samband med vård samt i övrigt frågor kopplade till sjukresor, t ex boende i samband med sjukresa. Samverkan och samarbete med patienter, vårdenheter, beställningscentralen, Länstrafiken m fl kommer att vara centralt i denna roll. Tillsammans med de andra koordinatorerna kommer du att ansvara för att funktionen bedrivs och utvecklas på ett professionellt och effektivt sätt.
KvalifikationerKvalifikationer• Dokumenterad erfarenhet av arbete med myndighetsutövning och bedömning/beslut enligt regelverk.
• Erfarenhet från Service, Callcenter, kundtjänst eller myndighet.
• Stor vana av arbete via telefon, dator, internet och officepaketet.
• God förmåga att arbeta på Svenska och Engelska i tal och text
Meriterande:
• Akademisk utbildning inom relevant område
• Dokumenterad bakgrund som koordinator, administratör, handläggare är mycket meriterande.
• Erfarenhet från informationsarbete inom taxi, trafik
• Annan bakgrund inom vårdadministration
• Förmåga att agera objektivt, serviceinriktat och lösningsfokuserat vid svåra situationer.
• Erfarenhet av förbättringsarbete inom en organisation
• Erfarenhet av statistik, ekonomi och analys
Då arbetet innebär direkta kontakter med patienter, avdelningar m.f.l. kommer stor vikat att läggas på dina personliga egenskaper. Urval kommer därför i stor mån ske utifrån dessa personliga egenskaper, vid sidan av de formella kunskaperna.
Du är socialt kompetent och uppträder och kommunicerar på ett professionellt sätt. Självständig, noggrann och effektiv. Då arbetets intensitet bitvis kommer vara ganska stor behöver du kunna hantera och prioritera ärenden tillsammans med de övriga i teamet på ett smidigt sätt, du behöver vara stresstålig.
För att trivas med arbetsuppgifterna behöver du ha ett uppmärksamt och tillmötesgående förhållningssätt. Du skall kunna arbeta efter gällande lagar, riktlinjer och rutiner samt har förståelse för offentlighets- och sekretessregler. Din goda samarbetsförmåga gör det lätt att samarbeta med olika typer av människor. Du är flexibel, har tålamod och visar förståelse för varje unik person och situation.
Arbetet sker till största del via internet, telefon, officepaketet, Regionens olika IT-system samt det vårdadministrativa programmet Cosmic. Kunskap i arbete med dessa program är önskvärd. Att kunna informera och bedriva service i tal och skrift på svenska och engelska är en förutsättning.
ÖVRIGT
För frågor om Sjukreseservice och arbetsuppgifter som omger tjänsten:
kontakta Martin Rosén, Teamledare för Sjukreseservice.
För övriga frågor kring tjänsten, kontakta Joakim Rödin, Enhetschef, Serviceenheten.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men
bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse., upphör: Anställningen är en provanställning som kan övergå i en tillsvidareanställning.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-25
Ange följande referens när du ansöker: Persr 272/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMartin Rosén
martin.rosen@regionjh.se 063-14 79 31
Joakim Rödin
joakim.rodin@regionjh.se 063-15 53 44
FöretagRegion Jämtland Härjedalen, Servicecenter
AdressRegion Jämtland Härjedalen, Servicecenter
Box 654
83127 Östersund
KontorsadressKyrkgatan 12 Östersund
Jobbnummer 4462562
Observera att sista ansökningsdag har passerat.