Självgående Redovisningsansvarig sökes till FF Kakel Sverige!
Studentconsulting Sweden AB (Publ) / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2019-12-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Självgående Redovisningsansvarig sökes till FF Kakel Sverige!" (publicerad 2020-02-19) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Studentconsulting Sweden AB (Publ) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Är du en lösningsorienterad och initiativtagande person med flerårig erfarenhet inom ekonomi? Vill du vara del av ett växande bolag och bygga upp hela ekonomifunktionen? Då har vi rätt tjänst för just dig!
FF Kakel AB är etablerat 1999 och har sin bas i Göteborg. Sedan hösten 2019 så finns verksamhet i Stockholm. Bolaget omsätter ca 85 msek med 30 anställda och står under tillväxt.
Företaget är en del av FagFlis koncernen som är en ledande aktör inom professionell försäljning av kakel i Norge sedan många år tillbaka, där verksamheten består idag av 26 medlemsföretag och omsätter ca 550 mnok.
Nu vill man bygga en liknande verksamhet i Sverige och det initiala uppdraget är att etablera FF Kakel AB på strategiska orter i Sverige och stabilisera verksamheten med grundläggande funktioner som ekonomi, IT, inköp och logistik med mera. Det långsiktiga målet är att vara en av Sveriges ledande leverantörer inom samma segment.
För FF kakels räkning söker vi deras nya Redovisningsansvarig som kommer att ha ett centralt ansvar för ekonomifunktionen. Du kommer att vara nyckelpersonen inom företaget och arbeta med att effektivisera och utveckla befintliga processer och rutiner. I rollen kommer du att rapportera till bolagets VD. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av följande:
• Löpande bokföring och resultatredovisning
• Budget, prognos och uppföljning
• Kund och - leverantörsreskontra
• Rapportering
• Skatt och moms
• Månads och årsbokslut
Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att du kommer bli anställd direkt av FF Kakel. Arbetet är på heltid och förlagt måndag till fredag med kontorstider. FF Kakel har sitt kontor i Skärholmen och tjänsten startar så fort vi har hittat rätt person. Har du några ytterligare funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Elin, ansvarig rekryterare på
elin.radgren@studentconsulting.com.
Publiceringsdatum2019-12-12ProfilFör att vara aktuell för rollen krävs det att du har flerårig arbetslivserfarenhet inom likande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har arbetat inom handelsbranschen sedan tidigare. Du har lätt för att sätta dig in i nya system och har goda IT-kunskaper. Vidare är det meriterande om du har arbetat i Visma.
Som person är du lösningsorienterad, social samt kommunikativ i ditt arbetssätt. Du har ett intresse för företagande och vill vara del av bolagets tillväxt samt bidra till deras framgångar. Rollen kräver att du är flytande i tal och skrift i svenska och engelska. Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag! Urval sker löpande.
Om företagetMångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på
www.studentconsulting.seVaraktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 mån eller längre
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStudentconsulting Sweden AB (Publ)
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Studentconsulting Sweden AB (Publ) (org.nr 556674-7449)
Arbetsplats StudentConsulting
Jobbnummer 4998771
Observera att sista ansökningsdag har passerat.