Självgående och administrativ säljassistent med flytande tyska
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Letar du efter en tjänst där du får ta mycket eget ansvar och utnyttja ditt strukturerade och drivande arbetssätt? Vi på Adecco Office & HR kan nu erbjuda dig en möjlighet till detta hos en av våra kunder!
Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att arbeta i en backoffice-funktion tillsammans med två administrativa kollegor hos detta företag som är verksamma inom stålbranschen. Du kommer även att arbeta nära både VD och säljchef. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara order- och lageradministration samt leveransbevakning. Du ansvarar administrativt för hela processen från inkommande order, produktionsplanering samt för leverans till kund, där arbetet sker i SAP. Rollen innebär att du dagligen kommer ha flera kontaktytor med både kunder, leverantörer och transportörer, i framför allt Norden men också Baltikum, och även internt främst i Tyskland, Holland och Österrike. I tjänsten ingår även kontakt med speditörer och administration gällande företagets svenska lagerverksamhet.
Tjänsten är på deltid, 50%, och kommer med största sannolikhet att vara belagd antingen på förmiddagar eller eftermiddagar, då du delar tjänst med en av dina kollegor. Uppdraget är inledningsvis tre månader men kan komma att förlängas, och du kommer att få en anställning i Adeccos konsultverksamhet. Tillsättning ska ske omgående.
Vem trivs här?
Du som har minst gymnasiekompetens och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, kommer snabbt in i dina nya arbetsuppgifter. Har du en bakgrund inom producerande verksamhet, gärna stålbranschen, där du är van vid produktionsprocessens alla steg från råmaterial till färdigt artikelnummer, kommer du att passa perfekt för den här rollen. För dig som känner till SAP, har goda systemkunskaper och datavana, är detta rätt roll. Du är flytande i tyska då moderbolaget finns i Tyskland och alla på kontoret är tysktalande.
Din strukturerade och flexibla person är lämplig för den här typen av arbetsuppgifter och din förmåga att stå på dig och att ha skinn på näsan kommer väl till pass i den här branschen. Har du hög arbetskapacitet, gillar att ta tag i saker och är drivande med en stark initiativkraft är du rätt person för denna roll. Gillar du att ta eget ansvar och arbeta självständigt kommer du att trivas mycket bra.
Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Mer information om Adecco finns på
www.adecco.seÄr du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Publiceringsdatum2014-06-04Arbetstider och omfattningDeltid, visstid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-07-03
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmelie Lövebrant 031-725 45 43
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Götgatan 11
41105 GÖTEBORG
Jobbnummer 1899411
Observera att sista ansökningsdag har passerat.