Självgående löneadministratör för kunds räkning sökes!
Hgrec AB / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hgrec AB i Partille,
Göteborg,
Mölndal,
Lilla Edet,
Borås eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2019-10-09Dina arbetsuppgifterSom lönadministratör hos vår kund tar du hand om frågor gällande löner samt administration av diverse relaterade tjänster som bolaget idag har outsourcat. Typisk daglig aktivitet innefattar:
Löpande lönekörning
Uppdatering av löneförändringar
Pension
Rapportering till myndigheter som berör försäkringskassan, arbetsförmedlingen samt skatteverket
Då rollen bedrivs på egen hand kommer du att vara ansvarig för alla kontroller och avstämningar för att kvalitetssäkra lönearbetet. Det är viktigt att du är självgående då du kommer att ha autonomi för att utveckla arbetsprocessen på egen hand och skapa de rutiner som är nödvändiga. Vidare så är du också ett bollplank gentemot vårt team av glada konsulter och inter personal.
Rollen medför stora möjligheter till att ta sig an andra utmaningar inom HR-relaterade områden. Det finns inga begränsningar utan vi ser snarare intresset för HR-frågor som mycket meriterande. Vår kund befinner sig i en expansionsfas och vi ser därför gärna att man vill växa tillsammans med dem.
Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en positiv person som har förmåga till att anpassa sig i olika situationer och har ett öga för förbättring. Vi letar efter en ambitiös, kreativ samt lösningsorienterad person med en "can do" attityd. Det är viktigt att du arbetat som löneadministratör (lön, fakturering och bokföring) sedan innan och känna dig bekväm med hela processen. Rollen bedrivs självständigt och man måste därför själv kunna skapa sina dagliga rutiner och arbetssätt.
Grundläggande kvalifikationer
Utbildning inom löneadministration eller motsvarande
Minimum 3 års arbetslivserfarenhet inom löneadministration
Obehindrad inom svenska och engelska, både i tal och skrift, då flera av deras konsulter endast talar engelska
Vår kund
Vår kund är ett konsultbolag inom teknik och IT som drivs av visionen av att skapa globala team som arbetar med utveckling av framtidens teknik. De vill skapa kreativa och innovativa projekt genom att sammankoppla individer med olika bakgrund och erfarenhet. De har en stor arbetsglädje och ser sig som en familj, där allas välmående prioriteras. Tjänsten är tillsvidare och på heltid. Vår kund sitter i Sävedalen. Anställning sker direkt hos kund.
Din ansökan
Skicka din ansökan till
olivia.winkvist@happygroup.se Vi kontaktar endast de som kallas till intervju.
Kontaktperson: Olivia Winkvist,
olivia.winkvist@happygroup.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHGRec AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Löneadministratör Sävedalen".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare HGRec AB (org.nr 559151-9458)
433 61 SÄVEDALEN
Ansökan E-post:
olivia.winkvist@happygroup.se Arbetsplats Hgrec AB
Jobbnummer 4864130
Observera att sista ansökningsdag har passerat.