Självgående HR-assistent till Solna
Arena Personal Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Om tjänsten
Om du vill utvecklas inom HR är detta rätt uppdrag för dig!
Bilia växer och behöver därför stärka upp med en ny HR-assistent. Vi söker dig som vill bli en del av Bilias HR-team och som har ett stort intresse för människor, administration och service.
Detta kommer vara en inhyrning via oss på Arena Personal under 6 månader med start så snart som möjligt. Om allt fungerar bra är tanken att du därefter blir erbjuden en anställning direkt hos Bilia.
Som HR-assistent ingår du i Bilias centrala HR-funktion. Dina åtta kollegor är placerade i, och stöttar varsin region i landet. På din arbetsplats i Solna finns förutom två HR-business partners och en HR-specialist även en HR-chef som du rapporterar direkt till.
I din roll har du en omväxlande vardag. Du sköter annonseringen för Bilias rekryteringar i hela Sverige där du skriver annonser, publicerar och administrerar i rekryteringsverktyget. Därtill har du diverse administrativa arbetsuppgifter, såsom att behandla anställningsavtal, sjukintyg, uppsägningar, skriva protokoll etc. Du är även behjälplig dina HR-kollegor och andra chefer i olika ärenden. Det kan gälla exempelvis rekrytering eller svara på arbetsrättsliga frågor. Det är även din uppgift att hålla i introduktionsuppföljning av nyanställda och avslutssamtal med personer som säger upp sig. Du kommer också att bistå i arbetet med den fortsatta lanseringen av deras nya utbildningsportal. Detta innebär bland annat att du tillsammans med övriga medlemmar i projektgruppen, ansvarar för att utbilda Bilias chefer i systemet. Du har också hand om de löpande uppdateringarna och underhåll som behövs göras.
Din profil
Du är initiativrik, nyfiken och driver självständigt ditt arbete framåt. Som kollega skapar du lätt goda relationer och du är kommunikativ och öppen. Då du kommer att hantera många olika typer av arbetsuppgifter är det viktigt att du är strukturerad och har förmågan att prioritera.
För att passa in i verksamheten bör du som person vara öppen, prestigelös och redo att rycka in där det behövs. Du är självständig i ditt arbete och har en blick för vad som behöver göras. Vidare är du snabblärd och har lätt för att lära dig nya system. Självklart är du också en social person med en förmåga att känna av omgivningen och anpassa dig därefter. Det är också önskvärt att du har en känsla för skriven text då du dagligen författar annonser och protokoll.
Då du i ditt arbete kommer att stöta på en hel del arbetsrättsliga frågor bör du ha högskoleutbildning inom HR-området. Du har också arbetat något år med HR eller med andra administrativa uppgifter.
B-körkort är ett krav och du har goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel, PowerPoint och Word.
Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din konsultchef som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Om verksamheten
Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs, Impact och World Class ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
Publiceringsdatum2017-04-19ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-08
Ange följande referens när du ansöker: 4562
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIda-Maria Bruhn
ida-maria.bruhn@arenapersonal.comFöretagArena Personal Sverige AB
AdressArena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm
KontorsadressFleminggatan 7
Jobbnummer 3447325
Observera att sista ansökningsdag har passerat.