Serviceutvecklare/servicehandläggare-Täby kommun kontaktcenter

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

Offentlig verksamhet

Brinner du för serviceutveckling och vill vara med på Täby kommuns spännande serviceresa?
Då kan du vara personen vi söker!

Om Täby kommun
Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, starkt näringslivsklimat och stabil ekonomi. I dag finns här ca 72 000 invånare och 10 000 företag.

Täby kommuns övergripande vision är att utvecklas med trygghet och frihet för en hållbar framtid. Täby ska vara en kommun där det är tryggt och attraktivt att bo, leva och arbeta, och som är ekonomiskt, socialt och miljömässigt hållbar.

Med Täbys höga ambitioner är det viktigt med en kommunal service i framkant. Service och bemötande är därför ett fokusområde som ska genomsyra alla kommunens verksamheter.
Mer information om kommunen finns på: www.taby.se

Kontaktcenter på Täby kommun består idag av 17 anställda. Utöver enhetschef har två gruppledare arbetsledningsansvaret för den operativa driften.

Kontaktcenters uppdrag är att informera, hjälpa och vägleda invånare, företag och besökare som är i kontakt med kommunen. Enheten har också i uppdrag att driva serviceutvecklingsarbetet tillsammans med verksamheterna på kommunen.

Hos oss på kontaktcenter ska man alltid känna sig välkommen!

Publiceringsdatum
2021-09-10

Dina arbetsuppgifter
Denna roll är uppdelad 50/50 mellan att arbeta som servicehandläggare på kontaktcenter och som serviceutvecklare mer övergripande inom kommunens alla verksamhetsområden. Kombinationen av de två rollerna gör att du får den operativa förankringen i servicearbetet för att sedan kunna arbeta mer strategiskt och analytiskt med serviceutvecklingsfrågor inom kontaktcenter men även tvärfunktionellt på Täby kommun.
Som servicehandläggare är du kommunens ansikte och röst utåt. Du svarar på invånares frågor, tar emot synpunkter, felanmälningar och vägleder bland kommunens välfärdstjänster via telefon, e-post, personliga besök och på sikt även via chatt. Du handlägger och administrerar även vissa arbetsuppgifter med koppling till servicearbetet.

Alla våra servicehandläggare i teamet arbetare tätt tillsammans för att lösa så många av de inkommande ärendena som möjligt, och för att skapa hög tillgänglighet och god service för kommunens alla invånare. För att utföra uppdraget använder du många olika IT-system. Du får kontinuerligt vara med och forma och ta till dig nya arbetssätt, uppgifter och lösningar, vilket innebär att du hela tiden utvecklas och håller dig uppdaterad på nyheter inom kommunen. Dialog och samarbete med de interna verksamheterna är en viktig och naturlig del i jobbet. Det är tillsammans vi kan utveckla den kommunala servicen.

I rollen som serviceutvecklare är du en viktig motor i att driva serviceutveckling. Du kommer att få arbeta strategiskt med serviceutveckling både på kontaktcenter och kommunen som helhet. Du informerar, rådger och samarbetar med chefer samt övriga medarbetare i organisationen.
Du genomför även utredningar, leder serviceprojekt med digitalisering som förtecken, tar fram underlag och statistik samt gör analyser och förslag på serviceutveckling. Din sociala kompetens i kombination med din drivkraft gör att du skapar konkreta resultat.
Vem är du?
• Du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom en kundorienterad serviceverksamhet.
• Du har en genomförd gymnasieutbildning med inriktning mot IT/digitalisering
• Du ha en god förmåga att kommunicera både på svenska och engelska i tal och skrift.
• Du har Mycket goda IT-kunskaper.

Meriterande

• Erfarenhet av att arbeta inom kommunal eller offentlig verksamhet.
• Erfarenhet av projektledning
• Fler språkkunskaper utöver svenska och engelska.

Vi tror att du är en positiv, stresstålig, lösningsfokuserad lagspelare som tycker om att ta ansvar. Du kan pendla mellan detalj- och helhetsperspektiv och ser synergier däremellan.
Du är en kommunikativ möjliggörare som skapar engagemang och förtroende. Du är prestigelös, nyfiken och drivs av att hitta nya, smarta lösningar för att skapa en snabbare och smidigare service.

För att lyckas i uppdraget krävs det också att du är analytiskt lagd och har god förmåga att presentera underlag både skriftligt och muntligt.

Vi kommer att lägga stort vikt vid personlig lämplighet när vi tillsätter tjänsterna.

Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
I denna rekryteringsprocess samarbetar Täby kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning. Sista ansökningsdag är 1/10-21. intervjuer sker löpande så kom gärna in med din ansökan redan idag. Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck via mail: maria.vonsterneck@jurek.se eller på telefon 073 70 771 70.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556694-5324), http://www.jurek.se/

Jobbnummer
5960176

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: