Servicesamordnare för utveckling av en ny roll i Solna stad

Solna Stad / Kontorsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna Stad i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Vaxholm eller i hela Sverige

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, internservice, HR, upphandling, IT, kommunikation samt trygghet och säkerhet.

Om arbetsplatsen
Internservice är en nybildad enhet i staden som har till uppgift att förse Solna stadshus med intern service, allt från att intiera och följa upp avtal för relevanta tjänster till att ge operativ service. Internservice tillhör organisatoriskt stadsledningsförvaltningen och avdelningen kommunikation och kansli. Internservice är underställt kanslichefen som också ansvarar för stadens nämndkansli och överförmyndarkansli. Internservice består idag av tre medarbetare och nu söker vi ytterligare en ny medarbetare för en samordnande roll.

Vad innebär arbetet?
Som servicesamordnare har du en central roll i att få stadshusets vardag att fungera. Det innebär bland annat att se till att leverantörer inom serviceområdet uppfyller sina åtaganden, identifiera behovet av nya serviceavtal och tillsammans med övriga tre medarbetare ansvara för att den vardagliga servicen fungerar. Arbetet innefattar både planerande och administrerande uppgifter, liksom dagligt operativt arbete som exempelvis att ta hand om paket, pappersåtervinning, beställning av papper, hålla ordning och reda i stadshuset. Du måste tycka om att rycka in där det behövs. Eftersom internservice är en ny verksamhet, innebär det att bygga upp verksamheten med fungerande rutiner. Det är därför meriterande om du har vana av arbete i förändringsprocesser. 

Vi söker dig som har gymnasiekompetens inom administration och ekonomi eller motsvarande utbildning/erfarenhet som bedöms som likvärdig. Du har erfarenhet av avtalshantering och leverantörerskontakter samt minst fem års arbetslivserfarenhet inom en kundfokuserad och serviceinriktad roll. 

Som person är du ansvarstagande, strukturerad och har helhetsyn. Det är viktigt att du kan vara flexibel och har hög känsla för service. Du har god problemlösningsförmåga och tar egna intiativ inom givna ramar för att lösa de frågor som dyker upp. Du kommer ingå i ett team där god samarbetsförmåga och komunikation krävs.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att arbeta såväl självständigt som i team.

Vårt erbjudande
Är du rätt person för oss erbjuds du en tjänst inom en modern, kommunal verksamhet i framkant. Du kommer förstärka ett redan duktigt och kompetent team på tre personer. Du kommer tillsammans med övriga i teamet att ha en nyckelroll i arbetet med att utveckla stadens internservice. 

Mer information och ansökan
Om du har några frågor är du varmt välkommen att höra av dig till kanslichef Helena Milton på telefon 08 - 734 21 57 eller e-post helena.milton@solna.se

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 1 februari 2016. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av tjänsten men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. 

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-01-20

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Solna Stad

Adress
Solna Stad
Stadshusgången 2
17186 Solna

Kontorsadress
Stadshusgången 2

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2625188

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna Stad: