Serviceorienterad och driven sälj- och projektkoordinator till Huber+Suhner

Poolia Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
2022-10-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Serviceorienterad och driven sälj- och projektkoordinator till Huber+Suhner" (publicerad 2023-03-17) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Brinner du för kundservice och trivs i en mångfacetterad och koordinerande roll? Drivs du av att vårda och utveckla både kunder och kollegor? Då kan du vara den vi söker!

Vår kund Huber+Suhner söker nu en sälj- och projektkoordinator som vill ta nästa kliv i karriären. Här får du möjlighet att arbeta i en bred roll där du följer kundernas beställningar från "ax till limpa". Du får fina möjligheter till utveckling och stort eget ansvar i en internationell och ansvarsfull tjänst med flexibla arbetstider och möjlighet till att arbeta på distans.

Tillträde enligt överenskommelse.
Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2022-10-05

Om tjänsten
Som sälj- och projektkoordinator kommer du att ge god service och support till Huber+Suhners kunder vid förfrågningar, orderläggning och under hela orderprocessens gång fram till att produkten når kund. Du koordinerar arbetet tillsammans med både interna och externa kontakter för att säkerställa framgångsrika leveranser.
Arbetsuppgifter i huvudsak
• hantera orderprocess från orderingång till leverans via SAP
• säkerställa att alla standardofferter, förfrågningar och beställningar behandlas inom 24 timmar från mottagandet
• följa upp åtgärder från säljorganisationen så som prover till kund
• säkerställa att kundprislistor och kundprognoser laddas upp korrekt i SAP
• hantera returer
• följa upp offerter
• arbeta med uppföljning och förbättringsarbete.
Du verkar i en internationell miljö och arbetar mot kunder och leverantörer i både Skandinavien och Europa. Du arbetar självständigt i din roll, men en stor del av arbetet är också teambaserat i en miljö med mycket energi och driv.

Vem är du?
För att bli framgångsrik i denna roll tror vi att du har flera års erfarenhet av arbete med orderhantering och säljsupport. Du har arbetat inom försäljning B2B, i industribolag, och har du erfarenhet inom fordonsindustrin är detta meriterande. Du har goda kunskaper inom Office-paketet, i synnerhet Excel, samt CRM-system och erfarenhet från SAP är starkt meriterande. Du kommunicerar obehindrat och affärsmässigt på både svenska och engelska, i tal och skrift och har du språkkunskaper i tyska är detta också meriterande.

Dina personliga egenskaper väger tungt och vi sätter stort värde på vilja, drivkraft och motivation. Du har ett proaktivt och kommunikativt förhållningssätt, arbetar målinriktat och strukturerat och gillar att utveckla kunder och affärer. Du trivs i en koordinerande roll med många kontaktytor där ditt arbete genomsyras av hög servicenivå och affärsmässighet. Vi ser att du är en utpräglad lagspelare med ett hjälpsamt och flexibelt förhållningssätt till både kollegor, kunder och andra du kommer att samverka med. Samtidigt är du trygg och stabil och vågar ta för dig, ta ansvar och delegera där så behövs.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "66058".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Office Professionals AB

Jobbnummer
7047323

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: