Serviceinriktad lagspelare som trivs med att arbeta med support

Wise IT AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2014-02-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Serviceinriktad lagspelare som trivs med att arbeta med support" (publicerad 2014-04-15) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise IT AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Wise IT AB

Publiceringsdatum
2014-02-26

Dina arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker i Servicedesk kommer du att ta emot och hantera supportförfrågningar från medarbetare hos kunden. Supporten kommer att ske både på plats och på distans genom telefon, epost och fjärrstyrning. Du kommer att arbeta 6 månader som konsult via Wise IT och för rätt person är därefter anställning hos kunden möjlig.

Dina arbetsuppgifter
• Installation, konfiguration och anpassning av hård- och mjukvara enligt kundens behov.
• Leverans, uppställning och anslutning av hårdvara och utrustning på kundens arbetsplats.
• Felsökning och att åtgärda hård- och mjukvara relaterad till IT-arbetsplatsen samt hantera garanti- och serviceärenden
• Hantering av beställningar. T ex kontoadministration, e-postadresser och maillistor, gruppbehörigheter och åtkomster, mobilsynk, vpn, mm

Utbildning och erfarenhet
För att passa i rollen vill vi att:
• Du har 3 till 5 års erfarenhet liknande arbete.
• Goda tekniska kunskaper om PC-datorer.
• Förmåga att självständigt felsöka och åtgärda hård- och mjukvarurelaterade problem.
• Grundläggande kunskap om Apple Mac-datorer, smartphones och surfplattor
• Erfarenhet och goda kunskaper inom: IP-baserade nätverk, trådlös nätverksteknik, IP-telefoni, klientsäkerhet och skrivarhantering Windows 7, Microsoft Officepaket 2010 och 2013, administration i AD samt erfarenhet från att arbeta med ITIL.
• Erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem och serviceyrke.

Dina personliga egenskaper
Arbetet utförs både självständigt och i grupp och du förväntas agera professionellt och affärsmässigt i mötet med användaren. Som person är du serviceinriktad och trivs med att hjälpa till. Du är även ansvarskännande, kommunikativ och kan formulera dig väl i både tal och skrift. Du behöver även vara engagerad och driven, ta egna initiativ och ha lätt för att lära. Då det är varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo är det även viktigt att du är stresstålig och har förmåga att prioritera arbete utifrån aktuell situation samt samarbeta och dela med sig av sina kunskaper.

Passar detta in på dig?
Sök då tjänsten genom att klicka på knappen och följ anvisningarna.
Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna vår konsultchef Catharina Skoog på telefon 031 - 364 12 17 .

Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Wise IT AB är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi arbetar med starka varumärken i olika branscher och ger ett kompetent stöd i matchningsprocessen när du behöver en kvalificerad IT-specialist, IT-chef eller supporttekniker på hög nivå. Wise IT är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq OMX First North Premier. Wise IT är ISO-certifierat enligt ISO 9001:2008.
Läs mer om oss på: www.wiseit.se

Wise IT - Rätt människor inom IT

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-30
Ange följande referens när du ansöker: 837
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Wise IT AB

Adress
Wise IT AB
Box 22109
10422 Stockholm

Jobbnummer
1791690

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise IT AB: