Serviceinriktad Incident Manager till Migrationsverket i Norrköp

Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen / Datajobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen i Linköping, Norrköping, Sundbyberg, Stockholm eller i hela Sverige

Vi söker en Incident Manager till Supportenheten på Migrationsverket i Norrköping.

Som Incident Manager ansvarar du får vår incidentprocess enligt ITIL-ramverket.

Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. På Migrationsverket gör du skillnad och bidrar till samhällsnyttan, samtidigt som du får en trygg och stabil anställning.

Supportenheten är en del av Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen och tillsammans med personal på övriga enheter arbetar vi med en helhetssyn kring IT-drift och support. På Supportenheten arbetar idag cirka 20 medarbetare och vår primära arbetsuppgift är att ge verksamheten support i det dagliga arbetet. Med ett samlat helhetsansvar över Migrationsverkets IT-drift har vi har höga krav och förväntningar på oss med system som ska ha en hög tillgänglighet. Vi jobbar aktivt med kunskapsutbyte och värdesätter att du har en vilja att utvecklas.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som Incident Manager ansvarar du för att Migrationsverket arbetar efter framtagna rutiner för incidentprocessen som inkluderar Major Incidents. Det innebär också att du ansvarar för att följa upp incidenthanteringen samt att du utvecklar och förbättrar processen kontinuerligt. Du arbetar operativt i processen tillsammans med övriga medarbetare, men hanterar även de taktiska och strategiska frågorna. Du kommer att arbeta tillsammans med övriga processledare inom ITIL.

Personliga kompetenser

Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du leder och motiverar andra för att effektivt nå gemensamma mål. Vidare tar du initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Du arbetar bra med andra människor på ett lyhört och smidigt sätt.

Krav

- Du har högskoleutbildning inom IT-området eller motsvarande utbildning i kombination med för befattningen relevant erfarenhet.
- Erfarenhet av att ha arbetat enligt ITIL-ramverket och certifiering enligt ITIL Foundation.
- Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
- Då tjänsten kommer bli placerad i säkerhetsklass krävs även svenskt medborgarskap. Inför anställning kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll genomföras.

Meriter

- Erfarenhet av ledarskap.
- Erfarenhet av att dokumentera som en naturlig del av arbetet.
- Andra certifieringar inom ITIL-ramverket som exempelvis Operational Support and Analysis (OSA).
- Kunskap om IT- och informationssäkerhet.

Vill du veta mer

Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att mejla oss på rekrytering@migrationsverket.se. Vill du veta mer om den aktuella rollen och enheten finns kontaktuppgifter till ansvarig enhetschef längre ned.

Ansökan

Välkommen med dina ansökningshandlingar senast 2019-04-07. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

När du registrerar din ansökan kan du komma att få besvara ett antal frågor. Fyll i frågorna så utförligt du kan eftersom ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar inte beaktas i lika stor utsträckning som ansökningar med utförliga svar, likväl som ansökningar med ofullständigt CV. Som en del i rekryteringsprocessen kan vi även komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald

Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet. I vårt arbete vägleds vi av våra värdeord mod, empati och tydlighet.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2019-03-15

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-07
Ange följande referens när du ansöker: 3.3.1-2019-10785
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Amna Karadza Music, Enhetschef 010-4857871

Företag
Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen

Adress
Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen
Slottsgatan 82
60222 Norrköping

Kontorsadress
Slottsgatan 82

Jobbnummer
4671407

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen: