Servicehandläggare till Statens servicecenter, Kronoberg
Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Ljungby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ljungby,
Älmhult,
Hylte,
Alvesta,
Värnamo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Ljungby,
Älmhult,
Värnamo,
Växjö,
Gislaved eller i
hela Sverige Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
På servicekontoren i Kronoberg är vi ett tjugotal servicehandläggare. Du kommer att arbeta serviceinriktat i team där du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Kontinuerligt kommer du även att arbeta på andra servicekontor i hela området men även i regionen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare ska du tycka om servicearbete och ha ett gott bemötande med tydligt kundfokus. Du möter många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster.
Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.
Publiceringsdatum2020-01-27KvalifikationerVi söker dig som har:
• Högskoleutbildning om 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik, beteendevetenskap eller statsvetenskap eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• Arbetat minst två år i ett serviceyrke med kundkontakt där du har besvarat frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• Goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Har goda kunskaper i språk, utöver svenska och engelska, som är vanliga i servicekontorets närområde
• Mycket gott bemötande och servicekänsla
• Mycket god kommunikativ förmåga
• God förmåga att hantera flera kunder parallellt
• Vara flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel
• Kunna se helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• Förmåga att stödja andra och ha god samarbetsförmåga
• Pedagogisk och har förmåga att coacha
• Vara stabil, självgående och kunna hantera kravfyllda situationer
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet från att arbeta på servicekontor
• B-körkort
Övrig informationAnställningen är 100% och tillsvidare.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Placeringsort Älmhult, Växjö eller Ljungby, efter överenskommelse.
Startdatum snarast efter överenskommelse.
Resor kommer att förekomma.
Välkommen med din ansökan innehållande cv samt personligt brev senast 10 februari 2020.
Intervjuer planeras att hållas under v.9 i Växjö.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStatens Servicecenter
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453),
http://www.statenssc.se Jobbnummer 5063041
Observera att sista ansökningsdag har passerat.