Servicehandläggare till servicekontoret i Jönköping
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Jönköping
2012-03-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare till servicekontoret i Jönköping" (publicerad 2012-07-31) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Jönköping,
Ulricehamn,
Tidaholm,
Falköping,
Vetlanda eller i
hela Sverige - var med och utveckla servicekontoret i Jönköping
Vi söker servicehandläggare som ska arbeta med service och information över myndighetsgränserna i en utmanande och händelserik miljö.
Ditt nya jobb
innebär att du arbetar för att ge medborgare och företag snabb, professionell information genom att svara på frågor samt ge råd och stöd utifrån ett helhetsperspektiv. Du får i din roll som servicehandläggare vara med i samarbetet mellan Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten, med syftet att på samma plats kunna erbjuda samhällsservice och information inom flera olika områden. Du arbetar med information som rör alla tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad för att i det personliga mötet kunna svara på frågor och lösa problem. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer från olika delar av samhället - med de olika behov och förväntningar som det medför.
Tjänsten innebär även att du vid behov kommer bemanna våra övriga servicekontor i området. Det medför att du ibland får resa i tjänsten.
Vi söker dig som
• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift
• har personlig mognad och inlevelseförmåga
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• tar ansvar för din egen utveckling och har god samarbetsförmåga
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.
Du ska ha
• högskoleexamen (minst 120 p eller 180 hp) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi, juridik eller väl dokumenterad förmåga att tillägna dig och använda teoretiska kunskaper i arbetet.
• minst två års arbetslivserfarenhet (inom de senast fem åren) inom service och/eller kommunikation där du har erfarenhet av personliga möten med människor med olika bakgrund och skilda behov. Du kan till exempel ha erfarenhet från arbete vid Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket eller andra myndigheter, bank och försäkringsbolag med flera.
• mycket god kunskap av informationssökning via IT.
• goda kunskaper i svenska och engelska
Meriterande är
• erfarenhet av arbete med skattefrågor
Anställningen är tills vidare med tillträde så snart som möjligt.
Har du frågor om arbetsuppgifterna, ring då sektionschef Pia Röme på telefon 010-579 83 88. Vid frågor om rekryteringsprocessen, ring HR-konsult Linda Gertsson på telefon 010-574 86 45. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Kerstin Nordström telefon 010-579 83 45, för SACO Carl Cedergren telefon 010-5798465.
Publiceringsdatum2012-03-12Så ansöker duVi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 169871-12 senast den 26 mars 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.
Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Peronalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1184156
Observera att sista ansökningsdag har passerat.