Servicehandläggare till servicekontoren i Göteborg med omnejd
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
2011-12-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare till servicekontoren i Göteborg med omnejd" (publicerad 2012-04-17) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige -var med och utveckla servicekontoren i Göteborgsområdet. Vi söker servicehandläggare för visstidsanställningar och tillsvidareanställningar som ska arbeta med service och information över myndighetsgränserna i en utmanande och händelserik miljö.
Ditt nya jobb
innebär att du arbetar för att ge medborgare och företag snabb, professionell information genom att svara på frågor samt ge stöd utifrån ett helhetsperspektiv.
Du får i din roll som servicehandläggare vara med i samarbetet mellan Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten, med syftet är att på samma plats kunna erbjuda samhällsservice och information inom flera olika områden.
Du arbetar med information som rör alla fyra myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad för att i det personliga mötet kunna svara på frågor och lösa problem. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer från olika delar av samhället. Emellanåt kan även tjänstegöring på annan ort inom regionen vara aktuell.
Vi söker dig som
• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• har en öppen, lyhörd och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera i tal och skrift
• har personlig mognad och inlevelseförmåga
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• tar ansvar för din egen utveckling och har mycket god samarbetsförmåga
• har högskoleexamen (minst 120p/180 hp) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi eller juridik, alternativt har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretisk kunskap i arbetet
• inom de senaste fem åren har arbetat minst två år med service och/eller kommunikation och personliga möten med människor med olika bakgrund och behov (t.ex. Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket, annan myndighet, en bank eller ett försäkringsbolag)
• har god kunskap om och vana av elektronisk informationssökning
• har goda kunskaper i svenska och engelska. Det är särskilt meriterande om du behärskar ytterligare språk som underlättar kontakten med våra kunder. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Har du frågor om arbetsuppgifterna? Ring då Anna-Karin Regenberg (010-5747357). Vid frågor om rekryteringsprocessen - ring Amelie Carlstedt (010-5748668). Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Åsa Winninge (010-5786874) för SACO Bekim Hasani (010-5735361).
Publiceringsdatum2011-12-12Så ansöker duVi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 814958-11 senast den 2 Januari 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Sista ansökningsdatum: 2012-01-02
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Jobbnummer 1103101
Observera att sista ansökningsdag har passerat.