Servicehandläggare till servicekontoren i Gävle och i Sandviken
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Gävle,
Sandviken,
Ovanåker,
Söderhamn,
Falun eller i
hela Sverige Referens: 000
Var med att starta och utveckla framtidens servicekontor! Nu har du en unik möjlighet att arbeta i en helt ny yrkesroll och få vara med från början när servicekontoret i Försäkringskassans och Skatteverkets regi byggs i Gävle och Sandviken.
Vi inrättar nya servicekontor med samverkan mellan Försäkringskassan och Skatteverket. På sikt kan också andra statliga myndigheter komma att ingå i detta samarbete. Samverkan innebär att handläggarna arbetar som generalister över myndighetsgränserna. Verksamheten kommer att ha en tydlig inriktning mot att ge samhällsservice och information till allmänheten.
Ditt nya jobb
innebär att du svarar på frågor, ger råd och stöd till medborgare och företag med ett helhetsperspektiv på deras situation. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och lösa problem. Genom samverkan kan myndigheterna erbjuda bättre service och information till medborgare och företag. Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgarnas frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Vi söker dig som
• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift
• har personlig mognad och inlevelseförmåga
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• tar ansvar för din egen utveckling och har god samarbetsförmåga.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.
Du ska ha
• högskoleexamen (minst 120 p eller 180 hp) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi, juridik eller väl dokumenterad förmåga att tillägna dig och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• minst två års arbetslivserfarenhet (inom de senast fem åren) inom service och/eller kommunikation där du har erfarenhet av personliga möten med människor med olika bakgrund och skilda behov. Du kan till exempel ha erfarenhet från arbete vid Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket eller andra myndigheter, bank och försäkringsbolag mfl.
• mycket god kunskap av informationssökning via IT
• goda kunskaper i svenska
Meriterande är goda kunskaper i engelska och/eller ett eller flera av de språk som är dominerande inom servicekontorets närområde. Önskvärt är också körkort för bil.
Publiceringsdatum2010-04-21Övrig informationTillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. I Gävle anställs 2 personer, i Sandviken 1 person.
Mer information
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du kontakta Jörgen Ekdahl, Försäkringskassan, tfn 010-111 25 18 eller Roger Granström, Skatteverket, tfn 010-576 74 17. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att ringa HR-specialist Anneli Nilsson, tfn 010-113 70 89.
Kontaktpersoner i fackliga frågor vid Försäkringskassan är för ST, Åke Höglund, tfn 010-111 81 90, för Saco Tuula Andrén, tfn 010-111 25 81 och för Seko Ebrima Dibba, 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 032498-2010 senast den 4 maj 2010. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 632189
Observera att sista ansökningsdag har passerat.