Servicehandläggare till Kontaktcenter, Stöd och Omsorg

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 370 medarbetare och har sin lokalisering i Globenområdet.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Arbetsplatsbeskrivning

Kontaktcenter Stockholm skall ge information och vägledning i frågor som rör stora delar av stadens verksamhet.

Vi ska göra det lättare att vara stockholmare. Vårt mål är att lösa de flesta ärendena vid första kontakten och att minst 90 procent av stockholmarna ska vara nöjda med service och bemötande. Vi strävar efter att ha hög tillgänglighet och vill med ett genuint engagemang bidra till att Stockholms invånare ska få svar på sina frågor.

På kontaktcenter arbetar ca 80 medarbetare i de fyra enheterna Äldre direkt, Stöd och Omsorg, Barn och Ungdom samt Tekniska frågor. Under 2019 hanterade vi ca 462 000 ärenden. I 85 % av dessa skedde kontakten genom telefonsamtal. Kontaktcenter finns i fräscha kontorslandskap i Globenområdet.

Några servicehandläggare beskriver sitt arbete så här: "- ett varierande och utvecklande jobb", "- vi är ett glatt team som hjälps åt och har kul på jobbet ".

Nu söker vi en duktig servicehandläggare till enheten Stöd och Omsorg på Kontaktcenter.

Publiceringsdatum
2020-01-07

Dina arbetsuppgifter
Kontaktcenters enhet för Stöd och Omsorg ger information och vägledning avseende funktionsnedsättning samt överförmyndarfrågor i Stockholms stad. Vi riktar oss både till de berörda och till deras anhöriga. Vi har även kontakt med myndigheter och andra intressenter.

Arbetet som servicehandläggare innebär att ge service med hög tillgänglighet i huvudsak via telefon där man jobbar enligt schema. Viss handläggning av e-post förekommer. Arbetet innebär även att registrera och besvara alla, till Kontaktcenter, inkommande ärenden i ett ärendesystem.

Som servicehandläggare kommer du vara expert på att i väl avvägda samtal ge korrekt information och vägledning inom Stöd och Omsorgs verksamhetsområde. Du arbetar självständigt med dina ärenden men tillhör en arbetsgrupp som stöttar varandra. Gruppen består av 12 medarbetare som drivs av att göra skillnad för medborgarna där kvalitet och effektivitet går hand i hand samtidigt som man månar om en hög trivsel på arbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- erfarenhet av IT-användning och vana vid att självständigt söka information via webben och i olika verksamhetssystem
- god uttrycksförmåga i svenska språket i såväl tal som skrift
- flerårig aktuell erfarenhet av kundsupport
- jobbat med att registrerat kundärenden i ett ärendehanteringssystem

Det är meriterande om du har:

- högskoleutbildning inom juridik, statsvetenskap, beteendevetare, socionom eller annan inriktning som vi bedömer som likvärdig
- erfarenhet av relevant arbete inom offentlig sektor
- erfarenhet av Wärna eller Paraplysystemet alternativt annat administrativt system för akter

Som person är du serviceinriktad, strukturerad och pedagogisk. Du tar stort ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt arbete och driver dina processer vidare. Du har lätt för att anpassa dig utifrån vad situationen kräver och du arbetar bra med andra människor. Du har en god förmåga att kommunicera på ett tydligt och lyhört sätt och du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete. Du tycker om att hjälpa andra och är mån om att i varje möte visa respekt och ge ett gott bemötande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/7201".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Kontaktcenter, Stöd och Omsorg

Jobbnummer
5028451

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: