Servicehandläggare till Kontaktcenter, Äldre direkt

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 370 medarbetare och har sin lokalisering i Globenområdet.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Arbetsplatsbeskrivning

Kontaktcenter Stockholm skall ge information och vägledning i frågor som rör stora delar av stadens verksamhet.

Vi ska göra det lättare att vara stockholmare. Vårt mål är att lösa de flesta ärendena vid första kontakten och att minst 90 procent av stockholmarna ska vara nöjda med service och bemötande. Vi strävar efter att ha hög tillgänglighet och vill med ett genuint engagemang bidra till att Stockholms invånare ska få svar på sina frågor.

På Kontaktcenter arbetar ca 80 medarbetare i de fyra enheterna Äldre direkt, Stöd och Omsorg, Barn och Ungdom samt Tekniska frågor. Under 2019 hanterade vi ca 462 000 ärenden. I 85 % av dessa skedde kontakten genom telefonsamtal. Kontaktcenter finns i fräscha kontorslandskap i Globenområdet.

Nu söker vi två medarbetare till föräldravikariat.

Publiceringsdatum
2020-01-17

Dina arbetsuppgifter
Kontaktcenters enhet Äldre direkt ger likvärdig, tillgänglig och kvalificerad information och vägledning i frågor om äldreomsorg till äldre, deras anhöriga, övriga intressenter och myndigheter. Det kan handla om hemtjänst och boendeformer, dagverksamhet, färdtjänst, anhörigstöd eller avgiftsfrågor. Som servicehandläggare kommer du vara expert på att i väl avvägda samtal ge korrekt information, trevligt bemötande som resulterar i hög lösningsgrad och kundnöjdhet.

Din arbetstid är schemalagd vardagar i huvudsak på telefon men även e-post. Du tillhör en arbetsgrupp som stöttar varandra och utbyter kompetens. Alla på enheten är delaktiga i verksamhetsutvecklingen och utveckling av vårt arbetssätt.

Vi är ett härligt och glatt gäng som består av 20 medarbetare med olika yrkesbakgrund, bland annat som biståndsbedömare, socialsekreterare, samordnare eller liknande. Gemensamt är det stora engagemanget för äldrefrågor. Som servicehandläggare får du använda och bredda din kunskap inom äldreomsorg och du får även en gedigen kunskap om hur staden fungerar. För att kunna ge bästa service får alla servicehandläggare regelbunden utbildning inom verksamhetsområdet samt i kommunikation och bemötande. Och en gedigen introduktion.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:

- några års relevant arbetslivserfarenhet
- relevant högskoleutbildning som socionom, beteendevetare, sjuksköterska eller annan likvärdig utbildning
- erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen, vården eller närliggande områden
- goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Det är meriterande om du:

- har erfarenhet av kundkontakter och har arbetat i ett Kontaktcenter
- erfarenhet av att vägleda personer via främst telefon
- har god vana av att hantera ett snabbt informationsflöde
- har erfarenhet av myndighetsutövning, gärna inom äldreomsorgen
- kan finska, samiska eller meänkieli.

Du har en mycket väl utvecklad servicekänsla och förmåga att ge ett gott bemötande. Du är lyhörd och har en god förmåga att skapa förtroendeingivande relationer. Du är en positiv och stabil person som sprider energi och engagemang i ditt arbete.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Känner du igen dig i ovanstående beskrivning är du varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi kommer göra ett löpande urval i denna rekrytering. Vänta därför inte - utan ansök redan idag. Vi är nyfikna på vem du är!

Övrig information
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/207".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Äldre direkt

Jobbnummer
5046684

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: