Servicehandläggare Ljungby
Skatteverket / Administratörsjobb / Ljungby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ljungby,
Älmhult,
Hylte,
Alvesta,
Värnamo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Ljungby,
Älmhult,
Värnamo,
Växjö,
Halmstad eller i
hela Sverige Servicehandläggare till servicekontoret i Ljungby.
Var med och starta och utveckla framtidens servicekontor! Nu har du en unik möjlighet att arbeta i en helt ny yrkesroll och få vara med från början. Vi startar ett nytt servicekontor i Ljungby.
Vi inrättar helt nya servicekontor med samverkan mellan Försäkringskassan och Skatteverket. På sikt kan också andra statliga myndigheter komma att ingå i detta samarbete. Samverkan innebär att handläggarna arbetar som generalister över myndighetsgränserna. Verksamheten kommer att ha en tydlig inriktning mot att ge samhällsservice och information till allmänheten.
Ditt nya jobb
innebär att du svarar på frågor, ger råd och stöd till medborgare och företag med ett helhetsperspektiv på deras situation. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och lösa problem. Genom samverkan kan myndigheterna erbjuda bättre service och information till medborgarna och företag. Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet, ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgarnas frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Din bakgrund
Vi söker dig som
• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift
• har personlig mognad och inlevelseförmåga
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• tar ansvar för din egen utveckling och har god samarbetsförmåga.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmåga.
Du ska ha
• högskoleexamen (minst 120 poäng) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi, juridik eller väl dokumenterad förmåga att tillägna dig och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• minst två års arbetslivserfarenhet (inom de senaste fem åren) inom service och/eller kommunikation där du har erfarenhet av personliga möten med människor med olika bakgrund och skilda behov . Du kan till exempel ha erfarenhet från arbete vid Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket eller andra myndigheter, bank och försäkringsbolag med flera
• kunskaper i ett eller flera språk utöver svenska och engelska
• mycket god kunskap av informationssökning via IT.
Om du har frågor
Publiceringsdatum2008-04-18KontaktMarie-Louise Husberg
Kontorschef
• 0470-72 23 31
Roger Castefelt
SACO
• 044-13 77 10
Tore Davidsson
ST
• 0470-72 25 16
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan sker via företagets webbplats.
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
Jobbnummer 197150
Observera att sista ansökningsdag har passerat.